خبرگزاری کار ایران

فاصله ترامپ با کلینتون کمتر شده است

آخرین نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فاصله خود را با نامزد حزب دموکرات کاهش داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تلگراف،‌ در حالی‌که دو ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده است، نظرسنجی‌ها از کاهش فاصله میان «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان و «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها است.

نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» در روز یکشنبه نشان داد که کلینتون با اختلاف دو درصد از ترامپ جلوتر است. این اختلاف تقریبا سه هفته پیش حدود هفت درصد بوده است.

آخرین نظرسنجی موسسه «رویترز/ایپسوس» که آرا «رای دهندگان احتمالی» در پنجاه ایالت را دنبال می‌کند حاکی از تغییر هشت درصدی اختلاف به نفع ترامپ از هفته گذشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داده‌ است که در جریان دو هفته گذشته حمایت از ترامپ میان جمهوری‌خواهان حدود شش درصد افزایش یافته است و این میزان به ۷۸ درصد رسیده است.

این آمار به ۸۵ درصدی که «میت رامنی» نامزد پیشین این حزب برخوردار بوده است، نزدیک است.

میانگین همه این نظرسنجی‌ها نشان‌دهنده آن است که کلینتون با ۳.۹ درصد که کمتر از نیمی از میزان ارائه شده در ماه گذشته است،‌ جلوتر است.

این مسئله نشانگر آن است که افزایش میزان حمایتی که وی بعد از کنوانسیون دموکرات‌ها در پایان ماه جولای از آن خود کرده بود،‌ به طور کلی ناپدید شده است.

یک نظرسنجی دیگر از سوی روزنامه لس‌آنجلس تایمز،‌ ترامپ را با سه درصد جلوتر می‌داند.

این نتایج در حالی اعلام می‌شود که کلینتون به واسطه انتقاد‌ها در رابطه با استفاده از سرور ایمیل‌های شخصی در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا و روابط‌اش با بنیاد خیریه «کلینتون»،‌ تحت فشار است.

هرچند کلینتون هنوز در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا،‌ اوهایو و کارولینای شمالی جلوتر است.

کد خبر : ۴۰۸۰۷۵