خبرگزاری کار ایران

پوتین و اردوغان کنجکاوی اوباما را برانگیختند

عکاسان در اجلاس «جی۲۰» در چین، عکسی را از رئیس‌جمهور آمریکا شکار کردند که او را در حال کنجکاوی برای پی بردن به محتوای سخنان روسای‌جمهوری روسیه و ترکیه نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، عکاسان در اجلاس «جی۲۰» در «هانگژو» چین، عکسی را از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شکار کردند که او را حال کنجکاوی کردن برای پی بردن به محتوای سخنان «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهوری ترکیه و روسیه نشان می‌دهد.

 

در تصویری که از رهبران گروه ۲۰  منتشر شده است، باراک اوباما در حرکتی کاملا آشکار، سرش را به سمت پوتین و اردوغان، که دورتر از وی ایستاده‌اند، کج کرده است و گویی می‌خواهد بداند این دو نفر درباره چه چیزی سخن می‌گویند.

این تصویر در حالی گرفته شده است که رهبران شرکت کننده در نشست گروه ۲۰ برای گرفتن عکس دسته‌جمعی حاضر شده‌اند. در این تصویر، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین میان اوباما از یک سو و پوتین و اردوغان قرار گرفته‌اند.

توجه آمریکا به مساله عادی‌سازی روابط میان مسکو و آنکارا بعد از عذرخواهی اردوغان از حادثه سقوط جنگنده روسی در شمال سوریه طی سال گذشته، دیگر قابل کتمان نیست.

کد خبر : ۴۰۸۱۰۴