خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان اسلواکی:

اتحادیه اروپا نباید بار بحران مهاجران را بر عهده کشورهای مدیترانه بگذارد

رئیس کمیسیون امور خارجه پارلمان اسلواکی اتحادیه گفت که اروپا نمی‌تواند تمامی بار مساله مهاجران را به کشور‌های مدیترانه‌ای بسپرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  شینهوا،‌ «فرانتیزک سبژ» مسئول کمیسیون امور خارجه پارلمان اسلواکی گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند تمامی مسئولیت مربوط به پناهجویان را بر عهده کشورهایی که بیش از همه در معرض ورود مهاجران هستند،‌ بگذارد.

وی که در پایان کنفرانس مشترک سیاست خارجی و امنیتی بین پارلمانی و سیاست امنیتی و دفاعی در «براتیسلاوا» صحبت می‌کرد، افزود که این اتحادیه باید تمامی مسائل را باهم در نظر بگیرد.

سبژ گفت: «‌مشکلی در رابطه با مهاجرت میان کشور‌های مدیترانه‌ای از یک سو و کشور‌های داخلی اتحادیه اروپا از سوی دیگر وجود دارد.»

بر اساس این گزارش، نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه،‌ پارلمان اروپایی و برخی از کشورهای عضو توافق کرده‌اند که بحران مهاجران را به عنوان یک مسئله اروپایی به طور کل در نظر گرفته و آن را براساس موارد خاص حل نکنند.

این مقام اسلواک همچنین افزود: «بازتوزیع مهاجران میان کشور‌های عضو تا کنون راه‌حل صحیحی نداشته است.»

از جمله موضوع‌های مهم مورد بررسی در این اجلاس که چند روز گذشته برگزار شد،‌ نقش اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر جهانی،‌ بالکان غربی و اتحادیه اروپا،‌ توسعه پایدار و مهاجرت و تشکیل اتحادیه اروپایی واحد است.

این کنفرانس بین پارلمانی قرار بود نقش پارلمان ملی دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا در تصمیم‌گیری در رابطه با اتحادیه اروپا در حوزه سیاست‌های امنیتی و خارجی را تقویت کند. نمایندگانی از پارلمان‌های ملی دولت‌های اروپایی در این کنفرانس شرکت داشته‌اند.

این نشست هر شش ماه یک بار در کشورهای شورای اروپایی یا در بروکسل برگزار می‌شود.  

 

 

کد خبر : ۴۰۸۱۵۰