خبرگزاری کار ایران

افزایش انتقادها از مرکل به دنبال شکست در انتخابات محلی

صدر اعظم آلمان در پی موفقیت حزب ضد مهاجرت در انتخابات محلی،‌ مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به واسطه اتخاذ سیاست‌های درهای باز در قبال مهاجران و در پی شکست در برابر یک حزب تازه‌تاسیس با گرایش‌های پوپولیستی در ایالت زادگاه خود،‌ به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

حزب پوپولیست راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» حدود ۲۱ درصد آرا را در اولین تلاش برای کسب کرسی‌های پارلمانی در منطقه « «مکلنبورگ ـ فورپومرن» به دست آورد.

«بیاتریکس فن استورچ» معاون این حزب نوپا با اشاره به نزدیک شدن انتخابات سال آینده و با موفق خواندن نتایج به دست آمده، گفت:‌ « این آغاز دوران پایانی مرکل است.»

بروز و گسترش میزان حمایت از این حزب حاکی از وجود تمایلات ضد مهاجرت در سراسر اروپا است. همان‌گونه که در فرانسه نیز جبهه ملی این کشور موفق به کسب آرا در نظرسنجی‌ها شده و اتریش نیز شاهد قدرت گرفتن احزاب راست‌گرای افراطی است.

حزب دموکرات مسیحی مرکل موفق شده است تنها ۱۹ درصد از آرا را کسب کند که این موضوع تا کنون سابقه نداشته است. این آمار تا پیش از این حدود ۳۰ درصد بوده است.

این انتخابات محلی تنها یک سال پس از آن که مرکل مرز‌های آلمان را به روی مهاجران گشوده است، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شمار کل مهاجرانی که وارد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی شده‌اند نیز در سال ۲۰۱۵ به یک میلیون نفر رسید.

در حالی که مواضع مرکل در ابتدا مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اما اوضاع کلی از آن زمان تا کنون به شکل قابل توجهی تغییر کرده است.

حزب آلترناتیو برای آلمان تنها سه سال است که تاسیس شده و در حال حاضر نیز در ۹ ایالت از ۱۶ ایالت، در پارلمان نماینده دارد. مقام‌های این حزب انتظار دارند تا هنگامی که نظرسنجی‌ها در دو هفته آینده برگزار می‌شود، موفق به کسب آرای بیشتری شود.

 

 

کد خبر : ۴۰۸۱۹۸