خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به اردوگاه پناهجویان فرانسه؛

اهالی "کاله" بزرگراه این شهر را مسدود کردند

اهالی کاله با مسدود کردن بزرگراه اصلی منتهی به این شهر خواستار بستن اردوگاه مهاجران شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴،‌ رانندگان کامیون،‌کشاورزان،‌بازرگانان و کارگران شهر کاله با بستن یک بزرگراه عمده در شمال فرانسه خواستار بستن اردوگاه مهاجران کاله که با نام «جنگل»شناخته می‌شود،‌ شدند. این در حالی است که جمعیت این اردوگاه در حال افزایش بوده و تنش‌ها در آن نیز گسترش یافته است.

مقام‌های محلی از مسافران می‌خواهند تا از حضور در این منطقه، به واسطه اقدام‌های انجام گرفته در مسدود کردن این جاده پرهیز کنند. این اقدام‌ها منجر به بروز ترافیک سنگین در این بزرگراه مواصلاتی شده است.

«برنارد کازنو» وزیر کشور فرانسه،‌ روز جمعه اعلام کرد که دولت به زودی این اردوگاه را در «اقدامی کنترل شده» تخریب خواهد کرد،‌اما تظاهرکنندگان خواستار اعلام تاریخ دقیق در این رابطه هستند.

این اردوگاه که هم‌اینک حدود هفت هزار مهاجر را از خاورمیانه و آفریقا، در خود جای داده است چالش‌های به وجود آمده از سوی بحران مهاجران را پررنگ‌تر کرده است. مقام‌های فرانسوی تاکنون تلاش کرده‌اند تا امنیت را افزایش داده و نیمی از این اردوگاه را ببندند. البته جمعیت مهاجر تاکنون به بیشترین میزان در سال‌ها رسیده است.

بسیاری از رانندگان کامیون نگران استفاده مهاجران از وسایل آنها در رد شدن از «کانال انگلیسی» بوده و بنگاه‌های بازرگانی محلی نیز اعلام کرده‌اند که حضور مهاجران مانع رشد اقتصادی شهر می‌شود. این افراد بزرگراهی را که از سوی کامیون‌های اروپایی در انتقال کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ مسدود کرده‌اند.

مقام‌های محلی روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از مردم خواستند تا از انجام سفر‌های غیر ضروری به محل خودداری کنند.  

کد خبر : ۴۰۸۲۲۳