خبرگزاری کار ایران

با وجود شکست در انتخابات محلی:

مرکل از سیاست‌های خود در قبال پناهجویان دفاع کرد

صدراعظم آلمان پس از شکست در انتخابات محلی از سیاست‌های مهاجرت خود دفاع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل»،‌صدر اعظم آلمان امروز – چهارشنبه – از ائتلاف حاکم خود خواست تا در برابر فشار‌ها برای تغییر سیاست‌های مهاجرتی خود مقاومت کنند. حزب وی در مقابل حزب تازه تاسیس «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات آخر هفته در انتخابات محلی در زادگاه خود، شکست خورده است.

در اولین سخنرانی در پارلمان از زمان انتخابات روز یکشنبه در ایالت شمال شرقی «مکلنبورگ غربی پومرانیا»،‌مرکل از مواضع صلح‌جویانه‌ خود در قبال مهاجران دفاع کرده و همه احزاب را به مقابله با این حزب تازه‌ تاسیس تشویق کرد.

حزب اتحادیه دموکرات مسیحی کمترین میزان آرا را کسب کرده است. این حزب تنها موفق شده تا مقام سوم را پس از حزب «آلترناتیو آلمان» که برای نخستین بار در این منطقه در انتخابات شرکت کرده است،‌ به دست آورد.

مرکل تاکید کرد که نه تنها حزب محافظه‌کار او،‌ بلکه همه احزاب عمده از چپ تا راست از این حزب شکست خورده‌اند.

وی در جمع نمایندگان پارلمان گفت:«‌حزبی چون حزب «آلترناتیو آلمان» نه تنها یک چالش برای حزب ما است،‌بلکه چالشی برای همه کسانی است که اینجا حضور دارند.»

وی همچنین به سیاست‌مداران علیه به کارگیری تاکتیک‌های پوپولیستی مانند مخدوش کردن و یا نادیده گرفتن حقایق برای کسب حمایت رای‌دهندگان هشدار داد و گفت که آلمان باید در کنار اصول آزادی،‌امنیت،‌عدالت و یکپارچگی خود بایستد.

وی همچنین گفت:«‌سیاست‌مدارانی مانند ما مسئولیت متعادل کردن سخنان خود را دارند. اگر ما سخنان و اقدام‌های خود را به سمت کسانی که تمایلی به دستیابی یک راه‌حل ندارند نزدیک کنیم،‌در انتها،جهت‌گیری خود را از دست می‌دهیم.»

وی همچنین گفت:« اگر مقاومت کنیم و به حقیقت پایبند باشیم،‌ می‌توانیم آنچه از همه مهم‌تر است یعنی اعتماد مردم را به دست آوریم.»

در رای‌گیری روز یکشنبه،‌ مرکل از رای‌دهندگان خواست تا از رای به این حزب جدید خودداری کنند و آنرا حزبی معرفی کرد که «راه‌حلی برای مشکلات نداشته و اکثراً با اعتراض‌ها و نفرت همراه است.»

این حزب که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده بود،‌ حدود ۲۱ درصد از آرا را به دست آورده است در حالی که حزب مرکل تنها موفق به کسب حدود ۱۹ درصد از آرا شده است.     

کد خبر : ۴۰۸۹۸۹