خبرگزاری کار ایران

مصر بر لزوم احترام به حاکمیت سوریه تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۰۹۷

وزیر خارجه مصر در گفت‌وگویی تلفنی با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، تأکید کرد به‌رغم تلاش‌های جامعه جهانی برای حل بحران این کشور، بایستی تمامی طرف‌ها به حاکمیت سوریه احترام بگذارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گسترش تلاش‌ها به منظور راه‌اندازی مجدد توافق آتش‌بس در سوریه را خواستار شد.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شکری خطاب به دی‌میستورا تأکید کرد که «به رغم حمایت مصر از همه تلاش‌هایی که مبارزه با تروریسم در سوریه را هدف قرار می‌دهد، ولی همه طرف‌ها بایستی به حاکمیت سوریه احترام بگذارند و مبارزه با تروریسم بهانه‌ای برای اجرای مانورهای سیاسی یا مهندسی مجدد نقشه جغرافیایی سیاسی به‌ویژه در شمال سوریه نباشد.»

این بیانیه تصریح کرد: شکری همچنین به ضرورت افزایش تلاش‌های برای احیای فرآیند عملیات سیاسی در سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن به‌عنوان هدف نهایی تأکید کرد که تحقق آن هدف، مشارکت تمامی گروه‌های «معارض سوری» را به شکلی مساوی تضمین می‌کند.

گفتنی است ترکیه از حدود 3 هفته پیش با اعزام صدها تن از نظامیان این کشور به شمال سوریه، عملیات نظامی موسوم به «سپر جزیره» را با همکاری 1500 تن از اعضای گروه شورشی «ارتش آزاد سوریه» آغاز کرده است.

مقام‌های سوریه این اقدام ترکیه را محکوم کرده و بر لزوم هماهنگی با دمشق برای هرگونه عملیات در خاک این کشور تاکید کردند.

در حالی‌که، دولت ترکیه مدعی شده، هدف از عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه پایان دادن به تهدیدهای داعش و کُردها و تلاش برای حفظ تمامیت ارضی سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز