خبرگزاری کار ایران

لاوروف از توافق روسیه و آمریکا درباره عملیات مشترک در سوریه خبر داد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو و واشنگتن به توافق رسیدند در صورت دوام آتش‌بس پیشنهادی در سوریه، طرفین عملیات هوایی مشترک در این کشور جنگ‌زده انجام دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، جمعه شب در پایان مذاکراتش با همتای آمریکایی خود «جان کری» در ژنو، اعلام کرد، مسکو و واشنگتن توافق کرده‌اند اگر آتش‌بس پیشنهادی درباره سوریه یک هفته دوام داشته باشد، هر دو طرف عملیات هوایی مشترک در سوریه انجام دهند.

لاوروف افزود: با آمریکا در مورد اجرای حملات مشترک علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه و نیز در مورد مناطقی که این حملات را باید در آنجا اجرا کنیم به توافق رسیده‌ایم.

براین اساس، آمریکا و روسیه، شب گذشته بر سر طرحی برای آتش بس در جنگ داخلی سوریه و همچنین آغاز روند صلح در این کشور جنگ‌زده به توافق رسیدند.

جان کری تصریح کرده است که براساس این طرح تازه، آتش‌بس از عصر روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر که با عید قربان مصادف است، آغاز خواهد شد و چنانچه این آتش بس توسط همه طرف های درگیری به مدت یک هفته رعایت شود، آنگاه آمریکا همکاری مشترک با روسیه برای هدف قرار دادن «جبهه النصره» و «داعش» را آغاز خواهد کرد.

کد خبر : ۴۰۹۴۵۲