خبرگزاری کار ایران

گولن:

سربازان من در انتظار دستور هستند

روحانی مخالف ترکیه در ویدیوی جدیدی این کشور را تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی صباح،«فتح‌الله گولن»،‌ رهبر گروه تروریستی گولن که از روحانیون مخالف دولت ترکیه است در آخرین سخنرانی خود گفت که سربازان خفته وی در انتظار دستور برای عملیات هستند. این سخنان تهدیدی دیگر علیه دولت دموکراتیک ترکیه محسوب می‌شود.

وی در این پیام که به اعضا گروه تروریستی خود ارسال شده است، پیروان خود را به سلول‌های مغز تشبیه کرده است و گفته که مغز بیش از ۱۰ میلیارد سلول دارد که همه در انتظار دستور هستند.

وی با اشاره به تصفیه‌های انجام گرفته در ارتش گفت:« خداوند این افراد را بی‌دلیل در این پست‌ها قرار نداده است. اگر این همه سرباز در این مقام‌ها قرار دارند،‌ شما نمی‌توانید همه چیز را از آن‌ها بگیرید.»

وی همچنین با اشاره به اینکه سربازانش در حالت آماده‌باش قرار دارند،‌گفت:«‌اما من بر این باورم که آن‌ها هم‌اینک خوابیده‌اند، چرا که به آن‌ها وظایفی محول نشده است یا با هیچ مشکلی روبرو نشده‌اند.»

در حالی که این گروه دخالت در کودتای ۱۵ جولای را انکار کرده است‌، گولن با توهین به کسانی که به مخالفت با کودتا پرداخته بودند،‌مورد مناقشه قرار گرفته بود.

در روز ۲۲ جولای،‌گولن افرادی را که در سراسر ترکیه به مخالفت با کودتا پرداخته بودند و در تظاهرات سراسری شرکت کرده بودند «احمق» خواند.

آنکارا به دنبال استرداد این روحانی مخالف بوده و به طور رسمی درخواست استرداد او را از آمریکا کرده است.

وی در حال حاضر در پنسیلوانیا در آمریکا زندگی می‌کند. 

کد خبر : ۴۰۹۸۸۹