خبرگزاری کار ایران

دعوت اپوزیسیون روسیه به برگزاری تظاهرات پیش از انتخابات پارلمانی

مخالفان دولت روسیه خواستار برگزاری تظاهرات پیش از انتخابات پارلمانی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،‌ انتخابات پارلمانی روسیه هفته آینده برگزار می‌شود و هم‌زمان، مخالفان دولت خواستار برگزاری تظاهراتی برای نشان دادن اعتراض‌ و مخالفت خود شده‌اند.

دور پیشین این انتخابات در سال ۲۰۱۱ برگزار شد. در آن زمان اتهام‌هایی مربوط به اختلاس، منجر به اعتراض‌های گسترده در مسکو شد. این اعتراض‌ها و تظاهرات یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های اعلام مخالفت با دولت روسیه بود.

این انتخابات که در آن هیچ عضو مخالفی موفق به راهیابی به مجلس نشد، تحکیم و اتحاد مخالفان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه را به دنبال داشت و این مخالفان حزب «روسیه متحد» را بنیانگذاری کردند به گونه‌ای که اعتراض‌های گسترده به طور نامنظم برای پنج ماه در سراسر این کشور ادامه داشت.

این دوران،‌ مقطعی از خشم و امید برای مخالفان کرملین بود که از زمان انتخاب پوتین در سال ۲۰۰۰ به ریاست‌جمهوری این کشور زیر فشار‌های گوناگون قرار گرفته بودند.

البته جنبش‌های مخالفان از تاریخ ششم ماه می سال ۲۰۱۲ هنگامی که پلیس در میدان بولونیا با معترضان درگیر شد،‌ پایان یافت. در آن زمان صدها تظاهرکننده بازداشت شدند و بسیاری از آن‌ها به زندان رفته و دادگاهی شدند. در پی این حوادث، قانون‌گذاران روس با وضع قوانین سختگیرانه،‌ مجازات‌ها را علیه شرکت‌کنندگان در این تظاهرات افزایش دادند.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی ۱۸ سپتامبر،‌ مخالفان هم اینک خواستار برگزاری تظاهرات و اعتراض‌های مجدد شده‌اند.  

 

 

کد خبر : ۴۱۰۳۶۵