خبرگزاری کار ایران

اشتاین‌مایر:

انسجام لازم برای اتحاد بیشتر اروپایی وجود ندارد

وزیر خارجه آلمان گفت که انسجام لازم برای اتحاد بیشتر کشور‌های اروپایی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان، روز سه‌شنبه گفت که اتحادیه اروپا انسجام لازم برای برداشتن گام‌های جدید در راستای اتحاد هر چه بیشتر این اتحادیه را در پی برگزیت ندارد. البته وی همچنین علیه اقدام به تغییر مسیر حرکت و ساختار فعلی این اتحادیه هشدار داد.

اشتاین‌مایر، که در پی دیداری با همتای دانمارکی خود سخن می‌گفت، تصریح کرد که تلاش برای نوسازی و اصلاح معاهده‌های حال حاضر اتحادیه اروپا ممکن است منجر به مذاکرات بلندمدت و پیچیده‌ای شود که نهایتا نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی افزود: «‌ما توان و اقتدار کافی برای برداشتن گام بزرگ بعدی در اتحاد هرچه بیشتر این اتحادیه را در پی رای به برگزیت نداریم. این موضوع از سخنان اعضای این اتحادیه به وضوح قابل دریافت است. در عین حال باید دانست که تلاش در تغییر این معاهده‌ها ما را به مذاکرات طولانی و بلندمدتی فروخواهد کشاند که هیچ پایانی برایش متصور نخواهد بود.»

وی همچنین گفت که اعضای اتحادیه باید بر مسائلی تمرکز کنند که موجب نگرانی همه اعضا است مانند مهاجرت،‌ امنیت نرخ بالای بیکاری جوانان و ... آن‌ها باید بر روی حوزه‌هایی که این اتحادیه تا پیش از این موفق به پیشبرد اهداف خود نبوده متمرکز شوند.

در مقابل،‌ «کریستین ینسن» وزیر امور خارجه دانمارک گفت که دوران مناسبی برای تعمیق فرآیند‌های اتحاد اروپایی نیست چرا که در سال گذشته تردید‌هایی در رابطه با این پروژه در همه‌پرسی‌های مختلف در کشور‌های بریتانیا و دانمارک ابراز شده است.

وی افزود: «‌ما نمی‌خواهیم که اتحادیه اروپایی گام‌های بزرگی در افزایش اتحاد و همگنی بردارد. ما باید ارتباطات و روابط کنونی را تقویت کنیم.»  

کد خبر : ۴۱۰۶۲۲