خبرگزاری کار ایران

نشست اضطراری شورای امنیت درباره سوریه لغو شد

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی توافق آمریکا و روسیه درباره آتش‌بس در سوریه در روز جمعه به درخواست آمریکا و روسیه لغو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها اعلام کردند نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی توافق آمریکا و روسیه درباره آتش‌بس در سوریه در روز جمعه به درخواست آمریکا و روسیه لغو شد.

روسیه اصرار دارد که طرح تازه درباره سوریه مورد تایید اعضای شورای امنیت قرار گیرد، اما اعضای شورای امنیت مانند فرانسه خواستار آگاهی از جزییات این توافق هستند.

در همین حال، «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام کرد نشست شورای امنیت برای تایید توافق سوریه برگزار نشد؛ چرا که آمریکا از ارائه اسناد توافق آتش‌بس سوریه به اعضای شورای امنیت خودداری می‌کند.

قرار بود که «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و ویتالی چورکین، جمعه در نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل، گزارش خود در خصوص مفاد توافق واشنگتن و مسکو بر سر آتش‌بس تازه در سوریه را ارائه کنند، اما در آخرین دقایق این نشست لغو شد.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل خاطرنشان کرد که نتوانسته با روسیه بر سر نحوه ارائه اطلاعات به صورتی که مانع از افشای جزییات این اطلاعات شود، به توافق برسد.

کد خبر : ۴۱۱۳۱۴