خبرگزاری کار ایران

دمشق: مردم سوریه به موعظه‌های «بان کی‌مون» نیاز ندارند

وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان، اعلام کرد ملت سوریه نیازی به پند و موعظه‌های بان کی‌مون ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود اعلام کرد: آنچه که در سخنرانی بان کی‌مون،‌ دبیرکل سازمان ملل درباره سوریه مطرح شد کاملا برخلاف احکام منشور سازمان ملل است که بایستی دبیرکل سازمان ملل به آن احکام احترام بگذارد.

در این بیانیه آمده است: سازمان ملل در زمان ریاست بان کی‌مون از نقش خود در ایجاد راه‌حل‌های عادلانه برای مشکلات جامعه جهانی منحرف شده و در طول مدت دبیرکلی بان کی‌مون هیچ مشکلی از مشکلات بین‌المللی حل نشد بلکه اتهام‌زنی‌ها و فریاد اعتراض ملت‌های مظلوم به نقش سازمان ملل که جانبدار کشورهای قدرت‌طلب و سلطه‌جو است، افزایش یافت به طوری‌که در سرتاسر جهان اعتراض‌ها نسبت به نقش سازمان ملل و بان کی‌مون بلند شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود: بان کی‌مون باید بداند که ملت سوریه از ۵ سال قبل بر ضد تروریسم مبارزه می‌کند وآن ملت تنها صاحب حق انحصاری در تعیین سرنوشت و آینده خود است و ملت‌مان نیازی به موعظه‌های بان کی‌مون ندارد.

براین اساس، بان کی‌مون، روز سه‌شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در کشتار بیشتر غیرنظامیان در سوریه دخیل بوده است.

کد خبر : ۴۱۲۵۰۲