خبرگزاری کار ایران

اولاند: شرایط سوریه قابل تحمل نیست

رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت که شرایط این کشور دیگر قابل تحمل نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس۲۴، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز سه‌شنبه خواستار پایان یافتن درگیری‌ها، خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در سوریه شد و در سازمان ملل اعلام کرد:« دیگر بس است.»

وی در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل گفت:« اگر ما به وضعیت فعلی در سوریه پایان ندهیم، تراژدی سوریه در تاریخ به عنوان لکه ننگی برای جامعه بین‌المللی ثبت خواهد شد.»

رئیس‌جمهور فرانسه حلب را که بار دیگر مورد حمله‌های هوایی قرار گرفته به عنوان «شهر کشته‌شدگان» نامید و مدعی شد دولت سوریه آتش‌بس توافقی آمریکا و روسیه را نقض کرد.

وی در ادامه گفت:« هزاران کودک در این بمباران‌ها کشته شدند، همه جمعیت این شهر گرسنه‌اند، کاروان‌های حقوق‌بشری مورد حمله قرار می‌گیرند و سلاح‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

وی افزود:« من تنها یک چیز برای گفتن دارم: دیگر بس است.»

جنگ سوریه هم اینک وارد ششمین سال خود شده و تا کنون نیز حدود ۳۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند. این جنگ موضوع اصلی گفت‌و‌گو‌های سران سازمان ملل در هفته جاری است.

آمریکا و روسیه، کمی پیشتر با برگزاری یک گروه با ۲۳ ملت از فرآیند صلح در سوریه حمایت کرده‌اند اما تا کنون هیچ پیشرفتی حاصل نیامده است.

اولاند همچنین با اشاره به روسیه و ایران به عنوان حامیان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت:«آن‌ها باید دولت سوریه را به برقراری صلح متقاعد کنند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز کمی پیشتر در تریبون این مجمع اعلام کرد که تنها راه خروج از این بحران،‌ دیپلماسی است.

البته وی نسبت به این امر ابراز خوشبینی نکرده و «دوره‌های درگیری و خشونت‌ها»یی که هر بار که قوانین حقوق بشری و آتش‌بس حاکم می‌شود، بروز می‌کند را محکوم کرد.

وی در سخنان خود در مجمع عمومی این نهاد بین‌المللی گفت:« احتمالا این سرنوشت ما است.»

کد خبر : ۴۱۲۶۷۱