خبرگزاری کار ایران

بازداشت ۸ نفر دیگر در ارتباط با حمله «نیس»

پلیس فرانسه ۸ مظنون دیگر به دست داشتن در حمله‌های نیسرا بازداشت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتد‌پرس، دفتر دادستانی پاریس> روز سه‌شنبه اعلام کرد که مقام‌های فرانسوی در ارتباط با حمله‌های روز باستیل در نیس ۸ تن را بازداشت کردند. این حمله‌ها منجر به کشته شدن ۸۶ نفر و زخمی ‌شدن حدود ۳۰۰ تن شد.  

این مقام‌های قضایی اعلام کردند که مظنونان بازداشت شده فرانسوی و تونسی بوده و با «محمد لاهوجی» فرد حمله کننده‌ای که یک کامیون را درون جمعیتی که در نیس گرد آمده بودند راند ارتباط داشتند.

همه ۸ نفر بازداشت شده در منطقه Xآلپه-ماریتایمزZ در جنوب شرق فرانسه بودند که شامل نیس نیز می‌شود.

البته هنوز به وضوح مشخص نیست که نقش این مظنونان در این کشتار چه بوده است.

حداقل پنج تن در این رابطه با اتهام‌های تروریستی اولیه در این حمله روبرو بوده و متهم‌اند که به فرد حمله کننده برای به دست آوردن یک اسلحه کمک کرده‌اند.

داعش مسئولیت حمله‌ها در تاریخ ۱۴ جولای را پذیرفته است.

مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند که یک تونسی با تابعیت فرانسوی که در جریان این حمله از سوی پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است، تحت تاثیر تبلیغات داعش بوده است. گروه داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاهوجی یک «سرباز» بوده و از پیام آن‌ها در رابطه با هدف قرار دادن شهروندان کشور‌هایی که با این گروه در حال نبرد هستند،‌پیروی کرده است. هرچند پلیس تا کنون شواهد عینی و ملموسی در مورد ارتباط او با شبکه تروریستی نیافته است.

حمله نیس سومین حمله عمده ترویستی در فرانسه در ۱۸ ماه اخیر بوده است. از ماه نوامبر سال گذشته تا کنون این کشور در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

کد خبر : ۴۱۲۶۹۳