خبرگزاری کار ایران

اسامی هفت نامزد راستگرای ریاست‌جمهوری فرانسه منتشر شد

فهرستی از هفت نامزد راستگرای رقابت‌های ریاست‌جمهوری فرانسه از سوی نهاد‌های انتخاباتی منتشر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس۲۴، مقام‌های انتخاباتی فرانسه امروز – چهارشنبه – اعلام کردند که فهرستی ۷ نفره از کسانی که برای نامزدی از احزاب محافظه‌کار در رقابت‌های ریاست‌جمهوری شرکت خواهند کرد، منتشر کرده‌اند. انتظار می‌رود که این رقابت‌ها در نهایت به رقابت میان «نیکلاس سارکوزی»، رئیس‌جمهوری سابق و «الن ژوپه»، شهردار شهر «بردو» منتهی شود.

این رقابت‌ها که به عنوان رقابت‌های اولیه انتخاباتی میان احزاب راستگرا و میانه‌رو کشور محسوب می‌شود، شامل شش عضو از حزب عمده مخالف «جمهوری‌خواه» و رئیس‌جمهور محافظه‌کار حزب «دموکراتیک مسیحی» می‌شود.

علاوه بر سارکوزی و ژوپه، نامزد‌های انتخاباتی شامل، «فرانسوا فیلون»، نخست‌وزیر سابق، «برونو لومر»، نماینده مجلس و «ژان فرانسوا کوپه»، نماینده پارلمان و رهبر سابق یکی از احزاب، «ناتالی کوشیسکو موریزت»، نماینده پارلمان و «ژان فردریک پوسون»، از حزب دموکراتیک مسیحی می‌شود.

حزب جمهوری‌خواه و حامیان میانه‌روی آن قرار است تا دو دور رای‌گیری برگزار کرده و نامزد خود را در تاریخ ۲۰ و ۲۷ نوامبر انتخاب کنند. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که برنده انتخابات اولیه به احتمال فراوان برنده انتخابات آینده در ماه می خواهد بود.

هویت ملی و اسلام از موضوعات کلیدی است که در رقابت‌های راست-میانه مطرح شده، که این موضوعات با شعار‌های «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در ریاست‌جمهوری این کشور همخوانی دارد.

«فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهوری فرانسه هنوز در رابطه با حضورش در این رقابت‌ها اظهار نظر نکرده است. وی باید از آمار پایین خود در نظرسنجی‌ها برای شرکت مجدد به عنوان نامزد حزب سوسیالیست دفاع کند.

کد خبر : ۴۱۲۷۲۰