خبرگزاری کار ایران

مصر: با عربستان درباره اسد اختلاف‌نظر داریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۱۸۶

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که بین کشورش و عربستان سعودی درباره رئیس‌جمهوری آن، اختلاف‌نظر جدی وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، روز جمعه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، هر چند که عربستان سعودی خواستار تغییر نظام یا رهبری سوریه است اولی مصر چنین رویکردی را دنبال نمی‌کند.

وزیر خارجه مصر با اعلام این‌که کشورش تحولات سوریه را به‌خوبی ارزیابی می‌کند، تصریح کرد قاهره معتقد است تحولات سوریه باید به ایجاد سوریه‌ای جدید و همسو با خواست طرف‌های سوری منتهی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت: این موضوع به اراده ملت سوریه بستگی دارند، لذا نباید فرصت‌ها را هدر دهیم بلکه باید همه تلاش‌ها بر روی توافق در خصوص نقشه راه‌حل سیاسی بحران سوریه متمرکز شود.

شکری وی درباره اوضاع پیچیده سوریه اظهار داشت، پس از تفاهم روسیه و آمریکا، که مصر هم از آن حمایت می‌کند، روزنه امیدی برای توقف درگیری‌ها در سوریه ایجاد شد ولی گسترش اقدات نظامی و همچنین تروریسم و همراه شدن گروه‌های معارض با تروریست‌هایی مانند «جبهه النصره»، حمله به پایگاه ارتش سوریه و سپس کاروان حامل کمک‌های انسان‌دوستانه، این تفاهم را تهدید کرد و ما را وارد یک دور باطل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز