خبرگزاری کار ایران

عملیات پلیس برای یافتن تیرانداز «سیاتل»

پلیس عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن عامل تیراندازی در شمال سیاتل در ایالت واشنگتن را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک فرد مسلح با گشودن آتش در یک بازار شلوغ در شمال سیاتل،‌ سه تن را کشت و یک فرد دیگر را نیز به شدت زخمی کرد. او سپس از محل حادثه متواری شد.

«مارک فرانسیس» سخنگوی گشت ایالتی واشنگتن گفت که پلیس در حال جست‌و‌جو برای فرد اسپانیولی‌-آمریکایی بوده که لباس سیاه پوشیده و مسلح به یک اسلحه بوده است. وی آخرین بار در حالی که به سمت اتوبان شماره پنج در حرکت بود، دیده شده است.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما همچنان به طور فعال در حال جست‌وجو برای فرد تیرانداز هستیم. داخل خانه‌های خود مانده و از خود محافظت کنید.»

مقام‌های پلیس و قضایی در این رابطه گفته‌اند که انگیزه فرد تیرانداز هنوز مشخص نیست.

این تیراندازی مرگبار در فروشگاه «میسی» در شهر برلینگتون در واشنگتن اتفاق افتاد. این شهر در ۹۷ کیلومتری شمال سیاتل قرار دارد. فرانسیس همچنین افزود که سه تن از کشته‌شدگان زن بوده و یکی از کسانی که به شدت مجروح شده‌اند مرد است. یک زن دیگر نیز در جراین این تیراندازی زخمی شده است.

مقام‌ها پیش از این گفته‌اند که چهار تن کشته شده‌اند،‌ اما در پی برقراری آرامش موفق شدند تا این صحنه را امن کنند.

یکی از شاهدان عینی در این رابطه گفت:« در ابتدا صدایی شبیه به ترکیدن چهار بالون به گوش رسید. سپس من هفت یا هشت صدای تیراندازی دیگر نیز شنیدم و من در اتاق تعویض لباس منتظر ماندم چرا که اصلا احساس خوبی نداشتم. در پی این اتفاق شرایط بسیار آرام شد. سپس من صدای خانمی را شنیدم که درخواست کمک می‌کرد و مردی نیز به سمت من و فرد دیگری آمد و ما را از این محل دور کرد.»

کد خبر : ۴۱۳۳۹۲