خبرگزاری کار ایران

معترضان در «شارلوت» انتشار ویدیوی قتل یک‌ سیاه‌پوست را خواستار شده‌اند

پلیس نیوجرسی برای انتشار ویدیوی تیراندازی تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس۲۴، خانواده فرد سیاه‌پوست کشته شده توسط پلیس در شهر «شارلوت» در کارولینای شمالی در هفته گذشته از مقام‌های پلیس و مقام‌های قضایی خواسته‌اند تا ویدیوی پلیس در رابطه با این سانحه را منتشر کنند. آن‌ها مدعی هستند که این ویدیوها با روایت پلیس از این حادثه متفاوت است.

پلیس شارلوت اعلام کرده که «کیت لامونت اسکات» فرد ۴۳ ساله در پارکینگ یک مجتمع آپارتمانی در تاریخ ۲۰ سپتامبر در حالی که یک اسلحه در دست داشت، مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. این در حالی است که همسایه‌ها در این محل اعلام کردند که وی تنها یک کتاب در دست داشته است. بر اساس اعلام پلیس،‌ یک اسلحه در نزدیکی فرد کشته شده یافت شده است اما هیچ کتابی یافت نشده است.

هنگامی که دو روز بعد، بستگان خشمگین و عزادار اسکات در نهایت ویدیویی از این تیراندازی را به پلیس نشان دادند اعلام کردند که هیچ نشانه‌ای از اقدام خشونت‌آمیز از سوی وی ندیده‌اند و خواسته‌اند تا این ویدیوها برای عموم مردم منتشر شود.

«جاستین بامبرگ» وکیل خانوادگی وی گفت که در این ویدیوها،‌ اسکات در حالی که آهسته به سمت عقب حرکت می‌کند نشان داده می‌شود. دست‌های وی در این حال در کنارش قرار دارد و پلیس در این لحظه به سمت اسکات آتش گشوده است.  

وی همچنین افزود:«در حالی که پلیس چندین بار به وی دستور داده تا متوقف شود ولی وی به هیچ عنوان به طور خشونت‌آمیزی به سوی وی حرکت نکرده است و به سمت این مجریان قانون دستان خود را بلند نکرده است. غیرممکن است که از روی این ویدیوها تشخیص داد که اسکات چیزی در دست دارد.»

لازم به ذکر است که پلیس و فرد مظنون هر دو سیاه بودند.

کد خبر : ۴۱۳۴۰۹