خبرگزاری کار ایران

بوریس جانسون:

انگلیس فرآیند برگزیت را اوایل ۲۰۱۷ آغاز خواهد کرد

وزیر خارجه انگلیس گفت که این کشور فرآیند خروج از اتحادیه اروپا را اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده است که این کشورطرح‌هایی برای آغاز بند ۵۰  در آغاز سال ۲۰۱۷ دارد. این تبصره فرآیند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را کلید خواهد زد.

جانسون گفت:« ما در حال گفت‌و‌گو با دوستان اروپایی و شرکاء خود بوده و انتظار داریم تا ابتدای سال آینده میلادی شاهد اجرای این مصوبه باشیم. ما در آن زمان این بند را اجرایی خواهیم کرد.»

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس نیز پیش از این گفته بود که بریتانیا تا پایان سال جاری میلادی این بند را به اجرا نخواهد گذاشت.

چنین اقدامی آغازگر دو سال مذاکره رسمی برای خروج اتحادیه اروپا در پی همه‌پرسی در ماه ژوئن خواهد بود.

هرچند دفتر می تاکنون سعی کرده تا فاصله خود را با اظهارات جانسون حفظ کند.

یک سخنگو در این رابطه گفت: «موضع دولت تغییر نکرده: ما تا پیش از پایان سال ۲۰۱۶ بند ۵۰ را آغاز نخواهیم کرد و ما از این زمان برای آماده شدن برای این مذاکرات بهره خواهیم برد.»

جانسون، که خود رهبری کارزار خروج از اتحادیه اروپا را بر عهده داشته به واسطه اظهارات یکی از مدیران وزارتخانه متبوعش مورد توجه قرار گرفته است. این مقام وزارت امورخارجه گفته است که جانسون برای رسیدن به پست نخست‌وزیری این موضع‌گیری‌ها را اتخاذ کرده است.

«الن دونکن» وزیر اروپایی نیز در این رابطه گفته است که باور ندارد که جانسون شخصا تمایل به چنین اتفاقی داشته است.

وی افزود: «من همیشه فکر می‌کردم که تمایل قلبی بوریس این است که در این رای‌گیری شکست بخورد که در نتیجه آن بتواند به جانشینی رهبر حزب در‌آید.»   

کد خبر : ۴۱۳۴۹۷