خبرگزاری کار ایران

ادامه درگیری‌ها و حمله‌های هوایی در نزدیکی حلب

حمله‌های هوایی و درگیری‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و شورشیان برای بازپس‌گیری شهر حلب ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت سوریه و نیرو‌های شورشی برای کنترل اراضی در نزدیکی حلب در روز شنبه با یکدیگر درگیر شدند و جنگنده‌ها مناطق تحت کنترل مخالفان در شرق این شهر را با حمایت روسیه بی وقفه بمباران کردند. این درگیری‌ها خدشه جدی به روند آتش‌بس وارد کرده است.

در نخستین مرحله از پیشروی‌های زمینی، ارتش و شبه‌نظامیان متحد با آن موفق شدند تا کنترل اردوگاه فلسطینی مهاجران حندرات را در چند کیلومتری شمال حلب به دست آورند. البته شبه‌نظامیان موفق شدند تا ساعاتی بعد به این حمله‌ها پاسخ دهند.

یک مقام ارشد شورشیان سوریه در این رابطه گفت:« جنگجویان به شدت در حال واکنش به این حمله‌ها هستند چرا که این نبرد، نبردی برای وجود یا عدم وجود آن‌ها محسوب می‌شود.»

شورشیان گفته‌اند که موفق شده‌اند قسمتی از حندرات را پس بگیرند. سازمان حقوق‌بشری ناظر سوریه نیز اعلام کرده که نبرد ادامه دارد. هنوز اظهار‌نظری از سوی ارتش سوریه منتشر نشده است.

حمله به حلب، جایی که بیش از ۲۵۰ هزار شهروند در آن ساکن‌ هستند،‌ ممکن است بزرگترین نبرد در جنگ داخلی سوریه باشد. این درگیری‌ها تاکنون باعث مرگ صدها هزار نفر شده و بیش از ۱۱ میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است.

ساکنان این شهر اعلام کرده‌اند که حمله‌های هوایی که از روز پنجشنبه آغاز شده است، بیش از هر زمان دیگر افزایش یافته است و آن‌ها شاهد بمب‌های قدرتمندتری بوده‌اند. در دو روز گذشته شماری از مردم به واسطه این حمله‌ها کشته شده‌اند.

دو هفته پس از آنکه مسکو و واشنگتن اعلام آتش‌بس کرده‌اند، «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه و متحدان روسی وی حمله‌هایی را برای بازپس‌گیری شهر حلب آغاز کرده‌اند که این اقدام‌ همه امید‌ها برای صلح و برقراری دیپلماسی را از میان برده است.

کد خبر : ۴۱۳۶۱۵