خبرگزاری کار ایران

مودی، پاکستان را به صدور تروریسم متهم کرد

نخست‌وزیر هند به شدت از پاکستان انتقاد کرده و این کشور را صادرکننده تروریسم خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند بار دیگر از پاکستان انتقاد کرده و این کشور را به صدور تروریسم متهم کرد.

این مقام هندی همچنین قول داد تا با برگزاری یک کمپین جهانی، پاکستان را منزوی کند.

سخنان مودی پس از درگیری‌های  ۱۸ سپتامبر که در آن یک اردوگاه ارتش هند در کشمیر مورد هدف قرار گرفت، بیان می‌شود. دهلی‌نو،‌ پاکستان را عامل این حمله‌ها می‌داند. این حمله‌ها جان ۱۸ سرباز هندی را گرفته و بزرگ‌ترین ضربه به نیرو‌های امنیتی این کشور در منطقه مورد مناقشه هند و پاکستان در ۱۴ سال گذشته محسوب می‌شود.

مودی در ادامه تصریح کرد: «مردم پاکستان باید از رهبران خود بپرسند که چرا در حالی که دو کشور به طور همزمان استقلال یافته‌اند،‌ هند هم‌اینک در حال صدور نرم‌افزار است و پاکستان در مقابل، تروریسم صادر می‌کند.»

هند برای مدت‌هاست که پاکستان را به حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی فعال در منطقه کشمیر متهم می‌کند. مقام‌های این کشور معتقدند که پاکستان در حال اعزام شبه‌نظامیان به دیگر بخش‌های کشور بوده و دست به خشونت می‌زند.

پاکستان هر گونه اتهامی را در این رابطه رد کرده و مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند که هند مدرک قابل قبولی در این زمینه ارائه نکرده است.

مودی که در یک سخنرانی در اجلاس حزب «بهاراتیا جاناتا» سخن می‌گفت افزود:« هند هیچ‌گاه در مقابل تروریسم سر خم نخواهد کرد.» رهبران این حزب تا کنون درخواست کرده‌اند که پاسخ قوی‌ای به این حمله‌ها داده شود.

برخی از کارشناسان نظامی خواستار حمله‌های فرامرزی علیه اردوگاه شبه‌نظامیان در منطقه تحت کنترل پاکستان در کشمیر در سایه آخرین حمله‌ها شده‌اند.

 پاکستان هشدار داده که علیه هرگونه حمله هند واکنش نشان‌داده و به آن‌ها پاسخ خواهد داد. آخرین تنش‌ها میان این دو کشور صاحب فناوری‌های هسته‌ای موجب بروز نگرانی‌های گسترده شده است.

به نظر می‌رسد که هند به دلیل نگرانی‌ها در رابطه با افزایش تنش‌ها از اقدام نظامی خودداری کند و ممکن است در مقابل با برگزاری کمپین دیپلماتیک، پاکستان را در این حوزه به چالش بکشاند.

 

 

کد خبر : ۴۱۳۷۴۵