خبرگزاری کار ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها:

رقابت تنگاتنگ ترامپ و کلینتون در آستانه نخستین مناظره

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت شانه به شانه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است شب دوشنبه نخستین مناظره خود را برگزار کنند.

بر اساس نظرسنجی که توسط روزنامه واشنگتن‌پست و ای‌بی‌سی نیوز انجام شده است، اختلاف آرای ترامپ و کلینتون در ماه آگوست و میزانی که کلینتون در این زمان از ترامپ در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته بود به واسطه چالش‌های اخیر به کلی از میان رفته است.

رای‌ دهندگان احتمالی حدود ۴۶ درصد به کلینتون و حدود ۴۴ درصد نیز به ترامپ رای خواهند داد و «گری جانسون»، نامزد حزب لیبرترین با پنج درصد و «جیل استین» نامزد حزب سبز نیز با یک درصد موفق شده از آراء رای‌دهندگان برخوردار شود. در میان رای‌دهندگان ثبت‌نام شده نیز کلینتون و ترامپ هر دو با ۴۱ درصد، آرا برابری را کسب کرده‌اند، جانسون هفت درصد و استین نیز دو درصد آرا را به دست آورده است.

نتایج این نظرسنجی‌ها نشانگر میزان فشرده بودن این رقابت‌ها در هفته‌های اخیر است و با توجه به اختلاف قابل توجه کلینتون از ترامپ پس از دو کنوانسیون ملی انتخاباتی، بسیار قابل ملاحظه است.

در حالی که کلینتون با چالش‌هایی روبه‌رو است،‌ ترامپ در تلاش است تا خود را به عنوان یک نامزد منضبط معرفی کرده و حمایت بیشتری از رای‌دهندگانی دریافت کند که به طور سنتی از نامزد‌های جمهوری‌خواه حمایت می‌کردند.

برخی دیگر از نظرسنجی‌های ملی حاکی از آن است که کلینتون با اختلاف اندکی جلوتر از ترامپ است. این رقابت‌های تنگاتنگ حاکی از آن است که مناظره ساعت ۹ دوشنبه شب به وقت محلی به چه میزان می‌تواند حساس باشد. بسیاری بر این باورند که این مناظره ممکن است یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های تلویزیونی باشد.

از هر ۱۰ آمریکایی،‌ هشت نفر اعلام کرده‌اند که این مناظره را دنبال می‌کنند. ۴۴ درصد انتظار دارند که کلینتون برنده این رقابت‌ها باشد در حالی که ۳۴ درصد ترامپ را پیروز می‌دانند.  

 

 

کد خبر : ۴۱۳۸۴۷