خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آلمان:

بریتانیا مانع اصلاحات اتحادیه اروپا نشود

مقام‌های آلمان و فرانسه از بریتانیا خواسته‌اند که مانع اصلاحات اتحادیه اروپا نشوند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ارسولا فن در لاین»، وزیر دفاع آلمان گفت که از لندن انتظار ندارد طرح‌های آلمان و فرانسه برای تعمیق همکاری‌های نظامی میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا را در پی رای بریتانیا به خروج از این اتحادیه مسدود کند.

برلین و پاریس خواستار احیای طرح‌های دفاع مشترک و جمعی اتحادیه اروپا هستند. این طرح‌ها برای مدت‌ها از سوی بریتانیا مسدود شده بوده است. این مخالفت‌ها به این دلیل بوده که به این اتحادیه انگیزه برای فعالیت‌های مشترکی بدهد که در پی رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا تحت تاثیر قرار گرفته است. این طرح‌ها همچنین برای مقابله با خسارت‌های وارده به دلیل خروج بریتانیا از این اتحادیه به اجرا گذاشته خواهد شد.

«میشل فالون»، وزیر دفاع بریتانیا به روزنامه تایمز گفته است که لندن در برابر هر گونه تلاشی برای بازسازی زیرساخت‌های موجود فعلی در ناتو مقاومت خواهد کرد.

هرچند،‌ فن در لاین در مصاحبه‌ای گفت که انتظار ندارد بریتانیا به «وعده‌های خود در رابطه با عدم ممانعت در رابطه با اصلاحات مهم اتحادیه اروپا پایبند باشد.»

وی همچنین گفت که از فالون خواسته تا قبل از رونمایی از این طرح‌ها به وی در رابطه با عدم تنظیم شدن آن علیه بریتانیا اطمینان حاصل کند.

این مقام آلمانی ادامه داد: «‌به فالون گفتم که این طرح‌ها برای یک اتحادیه اروپایی قوی طراحی شده و این اتحادیه همچنین می‌خواهد تا روابط خوبی با بریتانیا در آینده به خصوص در حوزه‌های دفاعی داشته باشد.»

فن در لاین و دیگر وزرای دفاعی اتحادیه اروپایی قرار است تا این طرح‌ها را در براتیسلاوا در بعدازظهر امروز و سه‌شنبه به بحث و گفت‌و‌گو بگذارند.

وی همچنین گفت که از حضور همه اعضا در این طرح‌ها استقبال می‌شود ولی هیچ‌کدام از این طرح‌ها اجباری نیستند.

این طرح‌ها شامل تاسیس مراکز اتحادیه اروپایی مشترک و دائمی برای شهروندان و ماموریت‌های نظامی می‌شود که ممکن است در بروکسل قرار داده شود.

مذاکرات در رابطه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی ممکن است برای دو سال به طول بیانجامد؛ مقام‌های بریتانیایی پیشنهاد کرده‌اند که این مذاکرات از اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.  

 

 

کد خبر : ۴۱۴۰۱۷