خبرگزاری کار ایران

پاکستان:

۲ سرباز پاکستانی به ضرب گلوله نظامیان هند در کشمیر کشته شدند

ارتش پاکستان اعلام کرد که حمله نیروهای نظامی هند منجر به کشته شدن دو سرباز این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقام‌های پاکستان امروز – پنجشنبه – اعلام کردند که دو سربازان این کشور در یک حمله «بی دلیل» هند در منطقه مرزی مورد مناقشه کشمیر کشته شدند.

این در حالی است که هند نیز اعلام کرده است که این اقدام، یک «حمله پیشگیرانه» بوده است. چنین درگیری‌هایی نشان‌دهنده تشدید تنش‌ها میان این دو همسایه مسلح به سلاح‌های اتمی است.

پاکستان با رد گزارش ارتش هند اعلام کرده است که حمله‌هایی را علیه «خمپاره‌انداز‌های تروریست‌ها»‌ در داخل خاک کشمیر تحت کنترل پاکستان به انجام رسانده است.

تنش‌ها میان هند و پاکستان در پی حمله‌ای به یک پایگاه ارتش هند در کشمیر تحت کنترل هند،‌ افزایش یافت. هند،‌ پاکستان را متهم کرده که شبه‌نظامیان را برای انجام حمله به این منطقه می‌فرستد. این اتهام از سوی پاکستان رد شده است.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند برای پاسخ به این حمله‌ها، تحت فشار است.

در همین حال پاکستان نیز به شدت از هند به واسطه برخورد شدید و سرکوب معترضان در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر انتقاد کرده است. این انتقاد‌ها در پی به قتل رساندن یک رهبر شبه‌نظامی کشمیری  ازسوی این کشور که دو ماه قبل صورت گرفت، تشدید شده است. در پی قتل «برهان وانی»، شبه‌نظامی سرشناس کشمیری از سوی سربازان هندی در تاریخ هشت جولای، تظاهرات خشونت‌آمیزی علیه حکومت هند در کشمیر به وقوع پیوست. از آن زمان تا کنون مقررات منع آمد و شد برقرار شده و حدود ۸۰ شهروند توسط ارتش هند کشته شدند.

تیراندازی در مرز یک روز پس از آن انجام گرفت که پاکستان اعلام کرده بود که اگر کشمیر استقلال یابد،‌ هند «تجزیه» خواهد شد.

ارتش پاکستان امروز – پنجشنبه – در بیانیه‌ای اعلام کرد که سربازانش «به تحریکات هند» پاسخ داده و در کنار مرز کشمیر آتش گشوده‌اند.

 

 

 

کد خبر : ۴۱۵۱۳۹