خبرگزاری کار ایران

شورای حقوق بشر با تحقیق مستقل درباره جنایات جنگی در یمن مخالفت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۲۱۱

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با درخواست این سازمان برای انجام تحقیقان مستقل درباره جنایات جنگی در یمن مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای حقوق بشر سازمان ملل، روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در مورد یمن به تصویب رساند که بر خلاف درخواست این سازمان، تحقیق در مورد نقض حقوق بشر را شامل نمی‌شود.

«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اواخر ماه آگوست «ایجاد نهاد بین‌المللی و مستقل برای انجام تحقیقات کامل» را در مورد یمن خواستار شده بود. ۱۸ ماه مناقشه مسلحانه در یمن تاکنون شش هزار و ۶۰۰ کشته برجا گذاشته است.

دو پیش‌نویس به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شده بود که در پیش‌نویس نخست، که از سوی سودان ارائه شده بود، تحقیقات خواستار نشده بود و در پیش‌نویس دوم، که از سوی هلند ارائه شده و مورد حمایت چندین کشور اروپایی بود، «ماموریت» کارشناسان سازمان ملل را به یمن و «بررسی موارد نقض حقوق بشر از سپتامبر ۲۰۱۴» خواستار شده بود.

در این طرح جدید از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده است همکاری خود را با کمیسیون ملی تحقیق که سپتامبر ۲۰۱۵ در یمن تشکیل شد، تقویت کند.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ نیز کشورهای اروپایی تحت فشار عربستان سعودی حمایت خود را از طرح پیشنهادی هلند کنار گذاشتند، که در آن تحقیقات بین‌المللی در مورد جنایات جنگی در یمن خواسته شده بود.

سازمان ملل متحد می‌گوید تا تاریخ ۲۰۱۵ آگوست، سه هزار و ۷۹۹ غیر نظامی کشته و شش هزار و ۷۹۹ غیرنظامی در جریان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن کشته شده‌اند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز