خبرگزاری کار ایران

آمریکا: در آستانه قطع تماس با روسیه هستیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور در آستانه قطع تماس‌های دوجانبه با روسیه درخصوص سوریه است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه اعلام کرد این کشور در آستانه قطع تماس‌های دوجانبه با روسیه درخصوص سوریه است.

تونر این مطلب را در اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روز جمعه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه درباره بحران سوریه، مطرح کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌ان» به گفت‌وگوی تلفنی کری و لاوروف اشاره و تاکید کرد: «چنین تماسی انجام شد ولی پیشرفتی به دست نیامده است. از دو روز پیش، که روابط دوجانبه آمریکا و روسیه بر سر سوریه به پایین‌ترین سطح خود رسیده است هیچ پیشرفت تازه‌ای نداشتیم. اوضاع در شهر حلب و حومه آن وخیم شده است و همین وضعیت امیدها برای برقراری آتش‌بس قابل اطمینان را کم‌رنگ‌تر کرده است.»

پیش از این، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بودند واشنگتن به مسکو هشدار داده ‌است، در صورت ادامه حملات و بمباران شدید حلب که با حمایت، یا مستقیما، توسط روسیه انجام می‌شوند، مذاکرات با آن کشور در مورد جنگ داخلی سوریه متوقف خواهد کرد.

ارتش سوریه و متحدان آن با پشتیبانی هوایی روسیه، از هفته گذشته عملیاتی زمینی برای تصرف مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب را آغاز کردند. این عملیات نظامی که با پیشروی سختی همراه شده، انتقاد آمریکا و حامیان معارضان را برانگیخته است.

کد خبر : ۴۱۵۳۵۲