خبرگزاری کار ایران

کارشناسان آمریکایی:

کره‌شمالی در حال ساخت زیردریایی‌ جدید است

برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کردند که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده،‌ کره‌شمالی در حال ساخت یک زیردریایی جدید است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای جدید حاکی از آن است که کره‌شمالی ممکن است در حال ساخت زیردریایی‌ جدید و بزرگ‌تری برای موشک‌های بالستیک خود باشد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که کره‌شمالی در ماه آگوست یک موشک از زیردریایی خود با برد ۵۰۰ کیلومتر به سمت ژاپن پرتاب کرده است. «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که با این پرتاب این کشور قادر خواهد بود تا خاک آمریکا را در دسترس موشک‌های خود قرار دهد.

این موسسه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «‌تصاویر ماهواره‌‌ای نشان می‌دهد که برنامه‌های ساخت‌و‌ساز دریایی در جنوب کره‌شمالی در حال انجام است که احتمالا این ساخت‌و‌ساز‌ها با هدف ساخت زیردریایی‌های جدید انجام خواهد گرفت.»

در ادامه این گزارش آمده است: «‌اگر این فعالیت برای ساخت یک زیردریایی باشد، به نظر می‌رسد که بزرگ‌تر از زیردریایی فعلی این کشور با قابلیت حمل موشک‌های بالستیک باشد که ساختاری هفت متری دارد.»

تحلیلگران اعلام کرده‌اند که در حالی که پیونگ‌یانگ پیشرفت‌های بیشتری در سیستم‌های موشکی خود داشته است،‌ هنوز با به کارگیری این سیستم‌ها فاصله زیادی دارد.

سیستم‌های جدید می‌تواند قابلیت‌های سیستم‌های جدید را به سطح جدیدی برساند که این موضوع برد موشکی این کشور را به خارج از شبه‌جزیره کره می‌رساند.

مقام‌های ارتش کره‌جنوبی بر این باورند که پیونگیانگ به دنبال ساخت زیردریایی‌هایی است که قابلیت حمل سیستم‌های جدید موشکی برای جایگزینی زیردریایی‌های فعلی مورد استفاده را دارد.

کره‌شمالی تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از استفاده از هرگونه فناوری موشک بالستیک منع شده است،‌ با این وجود،‌ این کشور در سال جاری میلادی حدود ۲۰ موشک بالستیک را آزمایش کرده و دو آزمایش اتمی را نیز به انجام رسانده است.

 

 

 

کد خبر : ۴۱۵۴۲۴