خبرگزاری کار ایران

تلاش محافظه‌کاران طرفدار برگزیت برای محدود شدن مهاجرت

چندین سیاست‌مدار محافظه‌کار بریتانیایی در طرح‌هایی خواستار محدود شدن مهاجرت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ محافظه‌کاران ارشد و بلندپایه‌ لندن، طرح‌هایی در رابطه با سیستم‌های مجوز کاری فرابرگزیت،‌ به «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا ارائه داده‌اند و در آن فشاری که این کشور برای کاهش میزان مهاجران و تسکین تمایلات ضد اروپایی و در نهایت رسیدگی به مطالبات رهبران تجاری با آن روبه‌رو است، را برجسته کرده‌اند.

می قرار است روز یکشنبه و در جریان اولین روز کنفرانس سالانه محافظه‌کاران با دولت، سخنرانی کرده و تا کنون نیز جزئیات بسیار کمی در رابطه با مطالبات این مقام ارشد بریتانیایی به عنوان بخشی از معاهده برگزیت مطرح شده است.

شمار زیادی از ۵۲ درصد شهروندان بریتانیا که از خروج از اتحادیه اروپایی دفاع کرده بودند، با نگرانی‌هایی در رابطه با مهاجرت درون اتحادیه اروپا روبه‌رو بودند. البته در این میان،‌ رهبران تجاری نگران هستند که «برگزیت سخت» باعث محرومیت بریتانیایی‌ها از یک بازار واحد شود.

سه عضو کابینه قبلی و یک سیاست‌مدار مخالف اتحادیه اروپایی در میان کسانی هستند که چنین نقشه‌راهی  را ایجاد کرده‌اند و این طرح‌ها شامل لوایحی برای معاهده‌های یکجانبه در دو سال می‌شود.

«ایان دانکن»، وزیر کار و امور رفاهی و از اعضای این گروه امروز – شنبه – گفت:«‌بهترین سیستم،‌ یک سیستم مجوز کاری با اعداد و اطلاعات دقیق است.»

وی افزود:« این طرح‌ها با قدرتمندی بالا در رابطه با کارگران با توانمندی‌های کاری کم به اجرا درخواهد آمد. شما با فرآیند بسیار ساده‌ای روبه‌رو هستید که به مردم اجازه می‌دهد تا به راحتی بیایند و بروند.»

مقام‌های بریتانیا اعلام کرده‌اند که گفت‌و‌گو‌های جدایی از اتحادیه اروپایی که قرار است در دو سال انجام گیرد، تا اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز نخواهد شد. هرچند بسیاری از حامیان برگزیت خواستار آغاز گفت‌و‌گو‌ها در آینده نزدیک شده‌اند.

«فیلیپ هاموند» وزیر اقتصاد و دارایی بریتانیا نیز گفت که کنترل مهاجران نباید به اقتصاد ضربه وارد کند،‌ چرا که این موضوع منجر به کاهش شمار مشاغل و کاهش استاندارد‌های زندگی خواهد شد.

بسیاری از خودروسازان طی یک هفته اخیر هشدار داده‌اند که تعرفه‌های صادرات ممکن است به تجارت آن‌ها ضربه وارد کند. شرکت نیسان در این‌باره اعلام کرده است که اگر تعرفه‌ها برقرار شود، سرمایه‌گذاری‌ها در رابطه با ساخت کارخانه‌اش متوقف خواهد شد.

 

 

 

کد خبر : ۴۱۵۶۲۲