خبرگزاری کار ایران

مناظره نامزد‌های معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا

نامزد‌های معاونت رئیس‌جمهوری آمریکا آمریکا نخستین مناظره خود را صورت دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «تیم کین» و «مایک پنس» نامزد‌های معاونان ریاست‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در جریان اولین و تنها مناظره گزینه‌های معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در رابطه با تجارب مشترک و سیاست‌های نامزد‌های ریاست‌جمهوری متبوعشان به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

کین و پنس در اصل به دفاع از نامزد‌های ریاست‌جمهوری احزاب خود پرداختند. این در حالی است که تنها پنج هفته تا آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است.

کین که سناتور آمریکایی از ایالت ویرجینیا است،‌ خود را به عنوان یک فرد باتجربه در حوزه‌های سیاسی محلی، ایالتی و ملی معرفی کرده و گفت که «دست راست» «هیلاری کلینتون»، نامزد ریاست‌جمهوری خواهد بود. وی کلینتون را مورد اعتماد و توانا در پست رئیس نیروهای مسلح آمریکا دانست.

وی گفت که حتی فکر ریاست «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه،‌بر کرسی ریاست ارتش و نیروهای مسلح کل آمریکا مرا تا حد مرگ می‌ترساند.

وی گفت: « من نمی‌توانم حتی تصور کنم که پنس بتواند از رفتار خودخواهانه،‌ زننده و خودبینی دونالد ترامپ دفاع کند.

مایک پنس نیز که فرماندار ایندیانا و یک محافظه‌کار مسیحی است به دفاع از خود در برابر اظهارات کین پرداخت.

وی با اشاره به نحوه انتقاد‌های کلینتون از ترامپ و هوادارانش در کارزار‌های انتخاباتی خود گفت: «‌شما با دیدن این سخنرانی‌ها به راحتی درخواهید یافت که رفتار چه کسی خودخواهانه است.»

وی افزود:«‌ ما شاهد آن هستیم که همه جهان،‌ به خصوص بخش‌های گسترده‌ای از خاورمیانه، از کنترل خارج شده‌اند. شرایط بحرانی حال حاضر سوریه که ساعت به ساعت در حال وخیم‌تر شدن است،‌تنها نتیجه، سیاست‌های امور خارجی ضعیف هیلاری کلینتون است که در زمان تصدی وزارت امورخارجه آن را رهبری می‌کرد.»

برای بسیاری از آمریکایی‌ها،‌ این نخستین مناظره طولانی دو نامزدی است که قرار است تا معاون رئیس‌جمهوری این کشور شوند.

هردو این افراد در تلاش بودند تا رای‌دهندگان را قانع کنند که رئسای آنان شایسته پست ریاست‌جمهوری هستند.    

کد خبر : ۴۱۶۹۰۹