خبرگزاری کار ایران

کشته شدن شش نفر در کنیا توسط شبه نظامیان الشباب

شبه‌نظامیان الشباب،‌ با انفجار بمبی شش نفر را در کنیا کشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شبه‌نظامیان الشباب از سومالی امروز – پنجشنبه - شش نفر را در حمله به شمال شرق کنیا کشتند. این آخرین مورد از حمله‌های این گروه در آفریقا است.

ماندرا در مرز سومالی تاکنون از سوی الشباب مورد هدف قرار گرفته است. این گروه اعلام کرده است که به حمله‌های خود در کنیا تا زمانی که دولت این کشور نیروهای خود را از سومالی در قالب بخشی از نیروهای آفریقایی بیرون بکشد، ادامه می‌دهد.

«علی روبا»، فرماندار ماندرا در حساب توئیتر خود با اشاره به کشته شدن شش نفر نوشت:« ما مورد حمله غم‌انگیز دیگری قرار گرفتیم.»

وی گفت:« تنها به دلیل پاسخگویی سریع نیروهای امنیتی است که ما تلفات سنگین‌تری را شاهد نبودیم. شیوه حمله‌ها و نحوه انجام آن مشخصاً حاکی از آن است که این کشتار از سوی الشباب انجام گرفته است.»

یک روزنامه کنیایی در وبسایت خود نوشت که این حمله در ساعات اولیه صبح در یک محل کار عمومی به انجام رسیده است.

«شیخ عبدیاسیس ابو موسای»،‌سخنگوی عملیات نظامی این گروه با اشاره به اینکه این گروه بمبی را در راه یک خودرو پلیس منفجر کرده گفت:« ما حمله‌های ماندرا را که در آن شش مسیحی کشته شدند،‌انجام داده‌ایم.»

حمله‌های مکرر در کنیا از سوی الشباب تاکنون منجر به کشته شدن صدها تن در سه سال گذشته شده و صنعت توریسم در این کشور را به شدت تضعیف کرده است.

حمله‌ها در شمال شرق در نزدیکی مرز بلند با سومالی انجام گرفته،‌ اما این گروه همچنین مناطق ساحلی توریستی و نایروبی را نیز مورد هدف قرار داده‌اند.

کد خبر : ۴۱۷۳۸۵