خبرگزاری کار ایران

آلمان وضع تحریم علیه روسیه را بررسی می‌کند

آلمان با توجه به اقدام‌های نظامی روسیه در سوریه، وضع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، فشار برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، به واسطه اقدام‌های مسکو در سوریه در حال بررسی در برلین است.

بر اساس اعلام منابع آگاه، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان به دنبال یافتن راه‌هایی است که با فشار بر روی مسکو، رویه این کشور در سوریه را تغییر دهد.

"اتهام مسکو از ارتش سوریه در حمله به مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب حمایت کرده است".

یکی از اقدام‌های مورد نظر برلین، شامل تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا بر روی روسیه می‌شود. این اقدام‌ها مشابه اقدام‌هایی است که مرکل این اتحادیه را به انجام آن در سال ۲۰۱۴ و به واسطه دخالت نظامی روسیه در اوکراین متقاعد کرد.

این منبع آگاه که روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با یک روزنامه سخن می‌گفت اعلام کرد که طرح‌ها در این زمینه در مراحل اولیه بوده و هنوز مشخص نیست که تحریم‌های جدید تا چه میزان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت:« در حال حاضر من کسی را در برلین یا هیچ‌جای دیگری نمی‌شناسم که چنین طرح‌هایی داشته باشد.»

یکی از سخنگوهای مرکل با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه، از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

مقام‌های آلمان و آمریکا، روسیه را متهم کرده‌اند که عامل بمباران بیمارستان‌ها و دیگر مراکز شهری حلب هستند اما «اوگنی زاگاینوف»، معاون سفیر روسیه علیه سرعت در متهم کردن روسیه و سوریه برای چنین حمله‌هایی هشدار داد.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد که روابط دوجانبه دیپلماتیک با روسیه در رابطه با جنگ سوریه را قطع کرده است و گفته که مسکو به دنبال یافتن «راه‌حل نظامی» بوده است. واشنگتن در عین حال مسکو را به هدف قرار دادن «زیرساخت‌های مهم مانند بیمارستان‌ها»‌متهم کرده است.

هرچند، «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که این واشنگتن است که « در محقق ساختن شرایط کلیدی این توافق‌نامه برای تسهیل وضعیت انسانی ساکنان حلب موفق نشده است.»

وی افزود:«‌در حال حاضر، به نظر می‌رسد که آمریکا با توجه به شکست در اجرای این توافق‌نامه‌ها به دنبال مقصر جلوه دادن کس دیگری است.» روسیه به طور مکرر آمریکا را متهم کرده که در تمایز قائل شدن میان «شورشیان میانه‌رو» و اعضا گروه‌های تروریستی در سوریه ناموفق بوده است.

زاخارووا،‌روز سه‌شنبه گفت که طرح‌های صلح روسیه و آمریکا به دلیل عدم وحدت دو طرف شکست خورده است.

وی افزود: «آمریکایی‌ها در حال تغییر نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با آنچه روزانه در سوریه اتفاق می‌افتد،‌ هستند. ما کاملاً متوجه می‌شویم که آمریکا هیچ موضع مشترک واحدی ندارد. سازمان‌های مختلف،‌ ساختار‌های مختلفی در واشنگتن داشته و مواضع گوناگونی هم در رابطه با آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهند.»

در همین راستا، «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا و همتای روسش «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت‌و‌گویی تلفنی درگیری‌ها در روسیه را به بحث و مذاکره گذاشتند.   

کد خبر : ۴۱۷۴۱۱