خبرگزاری کار ایران

آمریکا، روسیه را به حمله سایبری به سایت‌های سیاسی‎ متهم کرد

دولت آمریکا روز جمعه رسما دولت روسیه را متهم کرده که در راستای تاثیر گذاشتن بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به سایت‌های نهادها و گروه‌های سیاسی حمله سایبری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امنیت داخلی و سازمان اطلاعات ملی آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که مطمئن هستند که دولت روسیه در هک ایمیل شهروندان و نهادهای آمریکایی نقش داشته است.

این بیانیه تصریح کرده است، با توجه به ابعاد و حساسیت تلاش برای انجام این حملات سایبری، تنها با مجوز مقام‌های بلندپایه روسیه چنین حملاتی امکانپذیر است.

وزارت امنیت داخلی و سازمان اطلاعات ملی آمریکا از نهادهای دولتی و محلی خواسته‌اند درخصوص حملات سایبری هوشیار باشند و در این زمینه از این دو نهاد کمک بگیرند.

در آستانه برگزاری گردهمایی ملی حزب دمکرات در اوایل مردادماه سال جاری در «فیلادلفیا» برای معرفی «هیلاری کلینتون» به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، وب‌سایت «ویکی‌لیکس» دست به انتشار پیام‌های تلفنی ضبط‌ شده‌ای زد که ظاهرا از سیستم‌های ذخیره داده‌ها و اطلاعات این حزب هک شده‌اند.

«دبی واسرمن شولتز» رئیس کمیته ملی حزب، به دلیل افشاگری ویکی‌لیکس از سمت خود کناره‌گیری کرد.

افشاگری وب‌سایت ویکی‌لیکس در بخش دیگری حاکی از آن بود که در ایمیل‌های رد و بدل شده میان برخی اعضای این کمیته، آنها در تلاش بودند از باورهای فکری «برنی سندرز» در جریان رقابت‌های درون‌حزبی میان او و هیلاری کلینتون، علیه سندرز استفاده کنند.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی کاخ کرملین دو بار هرگونه دخالت روسیه در قضیه هک‌ ای‌میل‌های حزب دمکرات را تکذیب کرده است. این سخنگو گفته بود که این اتهام‌ها «نمونه روشنی از استفاده از احساسات ضدروسی برای مقاصد انتخاباتی در ایالات متحده است».

در همین زمینه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه هکرهای روسی به اطلاعات دولتی و خصوصی آن کشور دستبرد زده‌اند، و نیز ستایش «دونالد ترامپ» از «ولادیمیر پوتین»، این احتمال را مطرح کرد که مسکو در تلاش برای دخالت در انتخابات پیش‌روی آمریکا است.

کد خبر : ۴۱۷۶۴۰