خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره روز عاشورا چه گفت؟

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۶۶۸

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که هم‌زمان با روز عاشورا برای ابراز همدردی با مردم یمن و حمایت از آنها در راهپیمایی و عزاداری این روز حضور خواهیم یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری العالم، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان که معمولا سخنرانی‌های خود را از طریق ویدئو کنفرانس انجام می‌دهد، در برنامه سخنرانی خود به مناسبت تاسوعا و شب عاشورای حسینی، لبنانی‌ها را غافلگیر کرد.

سید حسن نصرالله سه‌شنبه شب با حضور در اجتماع عظیم مردم در مراسم مرکز عاشورائی حزب‌الله در مجمع سیدالشهداء (ع) در منطقه «الرویس» در ضاحیه جنوبی بیروت حاضران در اجتماع را غافلگیر کرد و هزاران نفر از عزاداران حسینی تا لحظاتی شعارهایی در حمایت از وی و مقاومت اسلامی سر دادند.

وی تاکید کرد که در روزعاشورا بر ایستادگی و حمایت از مردم مظلوم و شریف و تحت محاصره یمن و رهبران و ارتش و کمیته‌های مردمی و انقلابی و عشایر آن کشور تاکید می‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب نیز در سخنانی تاکید کرده بود که حزب‌الله راهپیمایی‌ها و دسته‌جات عزاداری روز دهم محرم سال جاری را ابراز همدردی و حمایت از مردم مظلوم یمن نام‌گذاری می‌کند.

وی افزود: همانگونه که در سال‌های قبل و به دلیل رخدادهایی مثل تجاوز به غزه، روز عاشورا را روز همدردی با اهالی و گروه‌های مقاومت غزه می‌خواندیم، سال جاری هم حزب‌الله، عنوان راهپیمایی‌ها و دسته‌جات عزاداری در روز عاشورا را همدردی، تایید (دفاع مردم یمن) وحمایت از مردم مظلوم یمن می‌خواند؛ حمایت از ارتش و کمیته‌های مقاوم و قهرمان مردمی که در این مدت زمان طولانی در برابر جنگی که می‌توان به نوعی آن را جنگ جهانی خواند، مقاومت کردند. همچنین این روز همراهی با رهبری این مردم شجاع و قوی خواهد بود.

دبیر کل حزب الله افزود: «در مراسم سال جاری پرچم یمن را همراه با پرچم‌های عزاداری حمل می‌کنیم و همان‌گونه که برای امام حسین(ع) و مقاومت شعار می‌دهیم، برای این مردم مقاوم، مجاهد، مظلوم و بزرگوار نیز شعار خواهیم داد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز