خبرگزاری کار ایران

واکنش حیدر العبادی به سخنان اردوغان:

سرزمین خود را با اراده مردم‌ آزاد می‌کنیم نه با اسکایپ

نخست‌وزیر عراق در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه مبنی بر این‌که نظامیان این کشور برای انجام عملیات در شمال عراق به اجازه مقام‌های بغداد نیازی ندارند، گفت که «ما مثل تو نیستیم».

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به سخنان اخیر «رجب طیب اردوغان» بر اراده دولت عراق برای آزادسازی اراضی اشغالی این کشور تاکید کرده و گفت: «ما مثل تو نیستیم.»

العبادی با اشاره به کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه گفت: «مسلما ما مثل تو نیستیم. ما سرزمین‌مان را با اراده مردم‌ آزاد می‌کنیم و نه با اسکایپ».

اردوغان در جریان کودتای نافرجام ماه جولای در جریان یک مکالمه ویدئویی از مردم کشورش خواسته بود به خیابان‌ها آمده و کودتا را خنثی کنند.

رئیس‌جمهوری ترکیه پیش از این با تاکید بر این‌که نیروهای این کشور به عملیات خود در شمال عراق ادامه می‌دهند، گفته بود که آنکارا هرگز از مقام‌های بغداد دستور نخواهد گرفت.

اردوغان گفت که نیروهای ترکیه به عملیات خود در عراق ادامه می‌دهند و از نخست‌وزیر این کشور اجازه نخواهند گرفت.

وی افزود که ما برای حفاظت از مرزهای خود نیاز به اجازه گرفتن از هیچ کس نداریم.

اردوغان در ادامه گفته بود که العبادی باید حد خود را نگه دارد.

وی در واکنش به سخنان اخیر حیدر العبادی که گفته بود تنها نیروهای عراقی در موصل حضور خواهند داشت و به نظامیان ترکیه اجازه ورود نمی‌دهیم، گفت که نیروهای ترکیه هنوز آنقدر بی‌ارزش نشده‌اند که از مقام‌های عراقی دستور دریافت کنند.

 

 

کد خبر : ۴۱۸۶۹۷