خبرگزاری کار ایران

درگیری مجدد هواداران و مخالفان رئیس‌جمهوری ونزوئلا

تظاهرات مخالفان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و حامیان وی بار دیگر به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، درگیری‌هایی میان مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا که در ادامه تلاش‌ها برای برگزاری همه‌پرسی به منظور برکناری وی دست به تظاهرات زده بودند، با هوادارای وی صورت گرفته است.

در حالی که حامیان مادورو در تلاش بودند تا مانع حرکت معترضان مخالف دولت شوند، مخالفان به پرتاب چوب، سنگ و اشیا دیگر اقدام کردند. این درگیری‌ها در جزایر مارگاریتا به وقوع پیوست.

بر اساس اعلام حزب مجمع وحدت دموکراتیک، چندین نفر از تظاهرکنندگان زخمی شدند. این حزب مادرور را به بی‌کفایتی در مدیریت بحران اقتصادی در ونزوئلا متهم کرده است. این بحران باعث کمبود مواد غذایی و دارویی، تورم بالا و بروز جرم و جنایت در این کشور شده است.

درگیری‌ها در میانه تظاهرات سراسری مخالفان برای برکناری رئیس‌جمهوری به وقوع پیوسته است. این تظاهرات در پی امضای گسترده درخواست‌ها برای برکناری مادورو انجام گرفته است.

این تظاهرات در مراحل پایانی ارائه درخواست رسمی در ماه جاری میلادی انجام می‌گیرد که مستلزم جمع‌آوری حدود چهار میلیون امضا برای برگزاری همه‌پرسی درباره برکناری مادورو است.

این همه‌پرسی برای تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اکتبر برنامه‌ریزی شده است و از سوی مقام‌های انتخاباتی در هزار و ۳۵۶ مرکز انتخاباتی بر آن نظارت خواهد شد.

البته مخالفان امیدوارند که به واسطه این درخواست رسمی به پیروزی نمادینی دست پیدا کنند.

یکی از حقوق‌دانان مخالف شرکت‌کننده در این تظاهرات گفت: «اگر ما بتوانیم حدود هفت یا هشت میلیون امضا جمع‌آوری کنیم،‌ این موضوع می‌تواند پیام مهمی به مادورو بفرستد که ما خواهان تغییر فوری هستیم.»

 

 

 

 

 

کد خبر : ۴۱۸۸۱۸