خبرگزاری کار ایران

ترور یک فرمانده جدایی‌طلبان هوادار روسیه در اوکراین

یکی از فرماندهان ارشد جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین ترور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از فرماندهان ارشد جدایی‌طلبان هوادار روسیه، در شرق اوکراین ترور شد.

جدایی‌طلبان هوادار روسیه، دولت اوکراین و نیروهای دولتی وابسته را به قتل وی و تلاش در بی‌ثبات کردن آتش‌بس شکننده فعلی متهم کرده‌اند.

«ادوارد باسورین» معاون وزیر دفاع دولت خودخوانده دونتسک گفت که «آرسنی پاولف» یک شهروند روس که به نام «موتورلا» شناخته می‌شود، به همراه محافظ خود هنگامی که وارد یک آپارتمان در دونتسک شده بود، منفجر شده است.

دونتسک بزرگ‌ترین شهر در منطقه دنباس در اوکراین بوده که از سال ۲۰۱۴ تحت تصرف نیروهای هوادار روسیه در‌آمده است. از آن زمان تا کنون،‌ درگیری‌های متناوب، بار‌ها آتش‌بس انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ را نقض کرده است.

باسورین به خبرنگاران گفت: «این بمب در آسانسور آپارتمان قرار داشته و انفجار درون کابین آسانسور تنظیم شده بود.»

وی افزود: «اطلاعاتی از شبکه‌های اطلاعاتی خود در دست داریم که نیروهایی برای کشتن رهبران سیاسی و نظامی ارشد ما فرستاده شده است.»

چهار فرد مسلح در ویدیویی مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و آن را روی شبکه اینترنت پست کرده‌اند. این افراد که در کنار پرچمی متعلق به گروه‌های هوادار اوکراین قرار داشتند، اعلام کرده‌اند که در گام بعدی «ایگور پلوتنیتسکی»، رهبر منطقه خودخوانده لوهانسک را مورد هدف قرار خواهند داد. آن‌ها همچنین از «الکساندر زاخارچنکو» رهبر جمهوری خودخوانده دونتسک نیز به عنوان هدف بعدی خود نام بردند.

زاخارچنکو اعلام کرده که این قتل به منزله اعلام جنگ بوده و نیروهای ما مطمئنا انتقام آن را خواهند گرفت.

 

 

 

کد خبر : ۴۲۰۰۵۵