خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور فرانسه:

بریتانیا به وظایف خود در قبال مهاجران عمل کند

وزیر کشور فرانسه از بریتانیا خواست تا به مهاجران با سنین پایین کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برنارد کازنو»، وزیر کشور فرانسه در مقاله‌ای که امروز - سه‌شنبه – چاپ شده است، نوشت که بریتانیا باید به وظایف خود در رابطه با کودکان بدون همراه مهاجر در اردوگاه «کاله» عمل کند.

این اظهارنظر‌ها تنها یک روز پس از آن انجام می‌شود که شماری از نوجوانان پناهجو به بریتانیا منتقل شده‌اند.

در این مقاله که در روزنامه گاردین چاپ شده، آمده است: «دولت فرانسه هم اینک تصمیم گرفته تا اردوگاه کاله را تخریب کند که این موضوع به مصلحت عمومی است.»

وی همچنین در ادامه تاکید کرد که لندن و پاریس نمی‌خواهند کسانی که حق پناهندگی دارند، در سرما و گل باقی بمانند. این افراد شامل کودکان و زنان نیز می‌شود.

سازه‌های موقت کنونی در کاله تا کنون به مرکز توجه بحران مهاجران در فرانسه تبدیل شده است و از سوی سیاست‌مداران مورد بحث‌های شدیدی قرار گرفته است. این موضوع موجب بروز تنش میان فرانسه و بریتانیا شده که مقصد مهاجران است.

این مقام فرانسوی گفت: «به دلیل تعهد اخلاقی که دولت‌های فرانسه و بریتانیا دارند، این دو کشور مصمم هستند که در این عملیات رو به جلو حرکت کنند.»

وی افزود: «دولت بریتانیا قول داده که از طریق پذیرفتن شماری از مهاجران با سنین پایین،‌ به حل این مسئله کمک کند. بسیاری از مهاجران ابراز امیدواری و علاقه کرده‌اند که به بریتانیا بروند.»

این مقام بلندپایه فرانسوی همچنین گفت: «دولت بریتانیا در این زمان نیاز دارد تا تلاش‌های خود را تشدید کرده و به همه افراد با سنین پایین اجازه دهد تا از حمایت پایدار و عادلانه بهره‌مند شوند. در درازمدت هیچ‌کدام از کشور‌های فرانسه یا بریتانیا نمی‌توانند ما را از مسئولیت‌های خود در رابطه با بحران مهاجران در سراسر قاره معاف کند.»

وزیر کشور فرانسه همچنین هشدار داد که «عملیات بشردوستانه باید از سوی لوایح پایدار و بلندمدتی که هدفش غیرقابل نفوذ کردن مرز در کاله و دیگر کانال‌ها است،‌ مورد حمایت قرار بگیرد.»

وی همچنین گفت که «به موهبت همکاری‌ها میان سرویس‌های پلیس ما، ۳۳ شبکه مهاجران غیرقانونی که مهاجران را به بریتانیا می‌برده است، از سال گذشته تا کنون در فرانسه منحل شده است.»

اظهارات کازنو زمانی مطرح می‌شود که ۱۴ نوجوانی که در اردوگاه «جنگل» زندگی می‌کردند، به اقوام خود پیوسته و در روز دوشنبه، پیش از تخریب اردوگاه مهاجران فرانسوی، به بریتانیا بازگشته‌اند.   

این کودکان و نوجوانان که از ۱۴ تا ۱۷ سال سن داشته‌اند و از کشور‌های سوریه و سودان بوده‌اند،‌ قرار است تا در روز‌های آتی به شمار دیگری بپیوندند.

این افراد قرار است تا به خویشاوندان خود در بریتانیا بپیوندند. البته بسیاری از فعالان حقوق بشر و رهبران مذهبی هشدار داده‌اند که شمار بسیار بیشتری باقی مانده‌اند که نیازمند کمک این کشور هستند.

 

 

کد خبر : ۴۲۰۳۱۴