خبرگزاری کار ایران

تظاهرات نیروهای پلیس فرانسه برای پنجمین شب متوالی

نیروهای پلیس فرانسه که به ناکافی بودن تجهیزات برای دفاع از خود معترض هستند، برای پنجمین شب متوالی تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ نیروهای پلیس فرانسه که به عدم دریافت تجهیزات کافی برای دفاع از خود معترض هستند، برای پنجمین شب تظاهراتی را در پاریس و دیگر شهرها برگزار کردند.

تظاهرات نیروهای پلیس فرانسه به‌رغم تلاش‌های دولت «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور برای کاهش تنش‌ها تنها چند ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری، همچنان ادامه دارد.

پلیس اعلام کرده که دیگر به اندازه کافی مجهز نیست تا از خود دفاع کند. به همین دلیل، تا کنون پنج شب تظاهراتی که مجوزی نداشته را برگزار کرده است. حدود سه هزار نفر پنجشنبه شب به خیابان‌ها آمدند تا در این تظاهرات شرکت کنند.

صدها افسر پلیس جمعه شب در مقابل کلیسای نوتردام در برابر مراکز پلیس به تظاهرات پرداختند. تظاهرات مشابهی در «کاله»، «لیل»، «تولون» و دیگر شهرها برگزار شد.

اولاند که در جلسه شورای اروپایی در بروکسل سخن می‌گفت، تصریح کرد که هفته آینده با نمایندگان پلیس در دفتر خود دیدار کرده و سخنان آنها را خواهد شنید.

نارضایتی پلیس به واسطه حادثه در شهری در نزدیکی پاریس در ماه جاری میلادی که در آن یک گروه اوباش به چهار افسر پلیس حمله کرده و خودروی گشت آنها را بمب‌گذاری کردند، آغاز شده و شدت گرفت.

پلیس اعلام کرده که این گروه از اوباش، مانع بیرون آمدن افسران پلیس از خودروی در حال سوختن شده‌اند. دو نفر از چهار افسر در این حادثه به شدت زخمی شده و یک نفر نیز در آستانه مرگ قرار دارد.

اتحادیه‌های مرتبط اعلام کرده‌اند که افزایش عملیات گروه‌های اشرار و حمله‌های شبه‌نظامیان بار مضاعفی بر دوش پلیس قرار داده است.

هزاران پلیس و سرباز ارتش برای حفاظت از فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و دیگر مراکز برای پاسخ به حمله‌های داعش که در دو سال گذشته جان بیش از ۲۳۰ نفر را در فرانسه گرفته است، به کار گرفته شده‌اند. 

 

 

کد خبر : ۴۲۱۳۰۹