خبرگزاری کار ایران

اف‌بی‌آی مجوز تحقیقات تازه در ارتباط با ایمیل‌های کلینتون را دریافت کرد

پلیس فدرال آمریکا مجوز تحقیقات تازه در ارتباط با شمار زیادی از ایمیل‌های یکی از مشاوران ارشد وزیر خارجه سابق این کشور را دریافت کرده‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌بی‌اس، در حالی‌که تنها چند روز به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده باقی مانده، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‎بی‌آی) مجوز تحقیقات تازه در ارتباط با شمار زیادی از ایمیل‌های یکی از مشاوران ارشد «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات را دریافت کرده‌است.

اف‌بی‌آی اعلام کرده است در حال بررسی دوباره پرونده مربوط به ایمیل‌های نامزد حزب دموکرات و استفاده او از سرور شخصی است.

در این نامه به ایمیل‌های جدیدی، در تحقیقاتی غیرمرتبط با پرونده ایمیل‌های کلینتون، اشاره شده بود. این تحقیقات مربوط به کامپیوتر قدیمی «آنتونی وینر» نماینده پیشین کنگره آمریکا، و همسر پیشین «هما عابدین» از مشاوران ارشد هیلاری کلینتون است.

بازرسان می‌گویند عابدین از کامپیوتر وینر برای ردوبدل کردن هزاران ایمیل با کلینتون استفاده کرده‌ است.

اف‌بی‌آی پیش از این مجوز تحقیقات در لپ‌تاپ آنتونی وینر را دریافت کرده بود. منتها این تحقیقات به اتهام‌ها علیه او در مورد رابطه جنسی با دختری زیر سن قانونی مربوط می‌شد.

براین اساس، مقام‌های پلیس فدرال اکنون به مقایسه پیام‌های تازه با ایمیل‌های قبلی می‌پردازند تا مشخص شود از سرور شخصی کلینتون، پیام یا ایمیل محرمانه‌ای فرستاده شده‌است یا نه.

«جیمز کومی» مدیر اف‌بی‌آی، توضیح چندانی در مورد تحقیقات نداده و در نامه خود به کنگره نیز گفته بود پلیس فدرال هنوز نمی‌تواند با قطعیت بگوید مدارک جدید از اهمیت خاصی برخوردار هستند یا نه.

با همه این‌ها تحقیقات تازه اف‌بی‌آی با انتقادهای شدید دموکرات‌ها و کارزار هیلاری کلینتون روبه‌رو شده‌ است.

کد خبر : ۴۲۴۱۹۹