خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان «بدر» عراق:

می‌ترسیم موصل، حلب دوم شود/ نیاز باشد به سوریه می‌رویم

رئیس سازمان بدر عراق ابراز امیدواری کرد که عملیات موصل زمان‌بر نباشد و ویرانی مانند آنچه در شهر حلب سوریه اتفاق افتاد را به دنبال نداشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق و از فرماندهان ارشد «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی)، روز دوشنبه در سخنانی، ابراز امیدواری کرد که نبرد آزادسازی موصل زمان زیادی به‌طول نکشد و ویرانی‌هایی مانند ویرانی‌های حلب سوریه برجای نگذارد.

العامری به خبرنگاران گفت: «می‌ترسیم که موصل به حلبی دیگر تبدیل شود ولی امیدواریم این اتفاق نیفتد.»

مبارزان سازمان بدر و دیگر نیروهای الحشد الشعبی از روز شنبه با بر عهده گرفتن ماموریت پشتیبانی از محور غربی موصل، عملا وارد عملیات آزادسازی این شهر به‌عنوان آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق شدند. العامری اعلام کرده است که نیروهای الحشد از جانب ائتلاف آمریکایی در این عملیات پشتیبانی نمی‌شوند.

العامری در عین حال گفت: با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر (عراق) توافق کرده‌ایم که وارد موصل نشویم و در مقابل نیروهای پیشمرگه نیز وارد این شهر نخواهند شد.

دبیرکل سازمان بدر در ادامه تصریح کرد که ماموریت نیروهای الحشد دفاع از کشور و محافظت کامل از مرزها است و اگر ضرورت ایجاب کند ما به سوریه نیز خواهیم رفت؛ زیرا ما معتقدیم که اگر داعش در سوریه از بین نرود، خطری حقیقی عراق را تهدید می‌کند.

کد خبر : ۴۲۴۷۴۰