خبرگزاری کار ایران

ویکی‌لیکس:

کلینتون پیش از مناظره دموکرات‌ها به پرسش‌ها دسترسی پیدا کرده بود

سایت افشاگر «ویکی لیکس» اعلام کرد که رئیس کمیسیون ملی دموکرات‌ها پرسش‌های مناظره کاندیدهای این حزب را در اختیار کمپین نامزد نهایی حزب دموکرات قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آبزرور، باور عمومی میان همه افرادی که هوادار «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری نیستند این است که کمیسیون ملی دموکرات‌ها انتخابات اولیه را به نفع کلینتون تغییر داده است.

حامیان «برنی سندرز»، نامزد پیشین دموکرات‌ها نیز دائما در جریان همه انتخابات اولیه نسبت به چنین موضوعی به انتقاد می‌پرداختند. اما همه این شکایت‌ها تا پیش از انتشار ۲۰ هزار ایمیل توسط ویکی‌لیکس در ماه جولای مورد تایید قرار نگرفته بود.

ایمیل‌های ویکی‌لیکس، افق‌های جدیدی در رابطه با نحوه اقدام این کمیسیون که موظف به بی‌طرفی است، در هواداری از کارزار کلینتون برای پیش‌بردن نامزدی وی فراهم آورده است.

در تاریخ ۳۱ اکتبر، «دونا برازیل» رئیس موقت کمیسیون ملی دموکرات،‌ به واسطه ایمیل‌های منتشره از سوی ویکی‌لیکس، متهم به نقض بی‌طرفی‌ شده که قرار بود به عنوان رئیس این کمیسیون از آن محافظت کند. در آخرین دور از انتشار ایمیل‌ها، برازیل متهم شده که پرسش‌های بیشتری از مناظره‌ها را به کارزار کلینتون منتقل کرده است. همچنین ایمیل‌های منتشر شده حاکی از آن است که وی این ایمیل‌ها را از «رونالد مارتین» روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر رسانه‌ای دریافت کرده است. وی در یکی از ایمیل‌های خود نوشته است: «پرسش‌های بیشتری ارسال خواهم کرد. هرچند برخی از پرسش‌ها را رونالد فرستاده است.»

وی همچنین در ایمیل جداگانه‌ای که در تاریخ ۳۱ اکتبر منتشر شده، نوشته است: «‌یکی از پرسش‌هایی که در مناظره فردا مطرح خواهد شد از یک خانم با یک جوش پوستی است. خانواده او مسموم شده‌اند و وی خواهد پرسید که آیا هیلاری به عنوان رئیس‌جمهوری کمکی به جلوگیری از حوادثی مانند آنچه در فلینت اتفاق افتاده خواهد کرد؟»

در تاریخ ۳۰ اکتبر، ویکی‌لیکس، ایمیلی را انتشار داد که در آن نامزد ریاست این کمیسیون خطاب به «جان پودستا»، رئیس کارزار کلینتون نوشته بود و به وی هشدار داده بود که برخی از کارکنان کارزار کلینتون در تلاش هستند تا با کارشکنی، مانع رسیدن وی به این موقعیت شوند.

این نامزد ریاست کمیسیون نوشت: «من آماده اخذ این سمت هستم. یک هفته پیش، به من گفته شده بود که از حمایت این کارزار برخوردار هستم، اما هم اینک، می‌شنوم که نامزدی من با مخالفت دو نفر رو‌به‌رو شده است. فکر می‌کنم که این موضوع ناعادلانه است و تمایل دارم که اگر ممکن باشد با شما صحبت کنم. به من گفته شده که تلاش‌های خود را برای کسب حمایت افراد با نفوذ کارزار افزایش دهم و من تمام تلاش خود را در این راستا انجام داده‌ام. فکر می‌کنم که حمایت وی را کسب کرده‌ام و مطمئنا به کسب این موقعیت علاقه دارم. می‌دانم که کار بزرگی انجام خواهم داد. و از همه مهم‌تر این‌که می‌خواهم به کلینتون کمک کنم.»

ایمیل‌های منتشره حاکی از آن است که کارزار کلینتون نقش عمده‌ای در تصمیم‌های استخدامی کمیسیون ملی دموکرات در انتخابات اولیه دموکرات‌ها ایفا کرده است.

 

 

 

کد خبر : ۴۲۴۷۴۷