خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

موضع واشنگتن درباره اسد تغییری نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که موضع واشیگتن در قبال کناره‌گیری رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت تغییری نکرده و وی نقشی در آینده سیاسی این کشور نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات «بشار اسد» درخصوص باقی ماندن در قدرت تا سال ۲۰۲۱ واکنش نشان داده و گفته است که موضع واشنگتن در قبال کناره‌گیری اسد از قدرت تغییری نکرده و وی نقشی در آینده سیاسی سوریه نخواهد داشت.

جان کربی در نشست روزانه خبری سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات بشار اسد، تصریح کرد: من هم این اظهارات را دیده‌ام. از دیدگاه ایالات متحده آمریکا تغییری درموضع ما در قبال (بشار اسد) روی نداده است و او نمی‌تواند در آینده دراز مدت سوریه نقشی داشته باشد.

بشار اسد، روز سه‌شنبه در مصاحبه با رسانه‌های غربی تاکید کرده بود که تاپایان دوره ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۲۱ در قدرت باقی خواهد ماند. وی تصریح کرده بود از آنجا که نیروهای دولتی برنده جنگ در سوریه هستند تغییر سیاسی روی نخواهد داد.

جان کربی با این حال تاکید کرد که آمریکا هماهنگ با سازمان ملل و «گروه بین‌المللی حمایت از سوریه» می‌کوشد تا مذاکرات سیاسی درباره سوریه از سر گرفته شود و زمینه انتقال قدرت در سوریه فراهم شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درخصوص اظهارات یک مقام روسیه مبنی بر تعلیق نامحدود مذاکرات صلح سوریه گفت: فکر نمی‌کنم روس‌ها به دنبال تعلیق این مذاکرات برای همیشه باشند.

جان کربی افزود: آمریکا درخصوص تعلیق نامحدود مذاکرات با روسیه هم نظر نیست و ما نمی‌خواهیم بشار اسد در آینده سیاسی سوریه نقشی داشته باشد.

کد خبر : ۴۲۴۹۹۶