خبرگزاری کار ایران

مخالفان مادورو دادگاه وی را تعلیق کردند

مخالفان رئیس‌جمهوری ونزوئلا دادگاه وی را تعلیق کردند اما هنوز درخواست‌های بیشتری مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ مقام‌های ونزوئلا، روز سه‌شنبه  سه فعال مخالف را آزاد کردند و مخالفان نیز برگزاری یک دادگاه نمادین «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور را در کنگره لغو کردند. این در حالی است که این کشور هشدار داده گفت‌و‌گو‌های مورد حمایت واتیکان را در صورتی که شرایط خواسته شده مورد پذیرش قرار نگیرد، در چند روز آینده ترک خواهد کرد.

مادورو با رهبران مخالفان در روز دوشنبه دیدار کرد و گفت‌و‌گوهایی برای آغاز تسهیل مقابله سیاسی میان حزب حاکم سوسیالیست و پارلمان به رهبری مخالفان در جریان بحران اقتصادی فراگیر را شروع کرد.

مخالفان علاوه بر تعلیق فرآیند‌های پارلمانی علیه مادورو توافق کردند که راهپیمایی‌های از پیش طراحی شده برای  روز پنجشنبه روبروی کاخ ریاست‌جمهوری را که دولت آن را یک کودتا معرفی کرده، نیز تعلیق کند.

البته مخالفان درخواست کرده‌اند که دولت حدود ۱۰۰ زندانی مخالف فعال را نیز آزاد کرده و انجام انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری را نیز تسریع کنند. این شرایط احتمالا با مخالفت سرسخت رهبران دولت روبرو خواهد شد.

انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری قرار است تا در اواخر سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

«جولی بورگز» رهبر مخالفان در پارلمان، روز سه‌شنبه گفت: « ما این مسائل را روی میز گذاشتیم و امیدواریم که آن‌ها در ماه‌های آینده مورد بررسی قرار نگیرد بلکه در روز‌ها و هفته‌های آینده مورد بررسی قرار گیرد. در غیر اینصورت ما گفت‌و‌گو‌ها را ترک کرده و به تلاش‌های خود در حوزه‌های دیگر می‌پردازیم.»

بورگز می‌گوید که بدون پیشرفت ملموس، مخالفان دادگاه سیاسی را گشوده و به اعتراضات ادامه خواهند داد. صد‌ها هزار نفر هفته گذشته به خیابان‌ها آمدند و به راه‌پیمایی پرداختند. این راه‌پیمایی‌ها منجر به زخمی و بازداشت بسیاری از معترضان شد.

مخالفان مادورو وی را متهم کرده‌اند که با حمایت موسسات همسو با دولت، از درخواست‌ها برای برگزاری همه‌پرسی در حاشیه مجمع ملی جلوگیری کرده‌اند.   

کد خبر : ۴۲۵۰۳۸