خبرگزاری کار ایران

جولیان آسانژ:

ویکی‌لیکس ایمیل‌های کلینتون را از روسیه دریافت نکرده است

بنیانگذار ویکی‌لیکس گفت که این پایگاه اینترنتی، ایمیل‌های تازه منتشر شده نامزد دموکرات‌ها را از روسیه دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، «جولیان آسانژ» در مصاحبه‌ای با راشا تودی، برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که ایمیل‌های تازه منتشر شده «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها از روسیه دریافت شده است را رد کرد.

وی همچنین نسبت به آمادگی جسمانی نامزد دموکرات‌ها برای حضور در کاخ سفید ابراز تردید کرد.

وی در رابطه با ایمیل‌های منتشر شده کلینتون گفت: «‌کارزار کلینتون مواضع نئو-مکارتیسمی در رابطه با مسئول دانستن روسیه برای هرچیزی اتخاذ کرده است. کلینتون برای چندین بار،‌ب ه دروغ عنوان کرده که از ۱۷ نهاد اطلاعاتی آمریکا، گزارش‌هایی را دریافت کرده که روسیه منبع انتشار این ایمیل‌ها بوده است. این‌ها دروغ است. ما مطمئنا می‌گوییم که دولت روسیه منبع این اطلاعات و ایمیل‌ها نبوده‌ است.»

وی همچنین افزود: «کلینتون تنها یک نفر است. حقیقت این است که من برای کلینتون به عنوان یک فرد احساس تاسف می‌کنم،‌ چرا که وی را فردی می‌بینم که زنده زنده از سوی تمایلات و جاه‌طلبی‌های آن‌ها خورده می‌شود. این مسائل تا حدی پیش رفته که وی در این راه بیمار شده است. اما واقعیت این است که وی شبکه‌ای از افراد با روابط خاص‌شان را نمایندگی می‌کند.»

در ۹ ماه گذشته،‌ ویکی‌لیکس بیش از ۳۰ هزار ایمیل از ایمیل‌های خصوصی کلینتون را منتشر کرده است. این سایت در ماه گذشته نیز ۵۰ هزار ایمیل دیگر که به «جان پودستا» رئیس کمپین کلینتون ارسال شده را نیز منتشر کرده است.  

 

 

 

کد خبر : ۴۲۵۴۲۰