خبرگزاری کار ایران

تشدید تدابیر امنیتی در سئول در آستانه تظاهرات مخالفان

تدابیر امنیتی در سئول در آستانه تظاهرات گسترده مخالفان، تشدید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس کره‌جنوبی امروز – شنبه – هزاران نیروی این کشور را پیش از آغاز تظاهرات گسترده برنامه‌ریزی شده در مخالفت با «پارک گئون های» رئیس‌جمهوری این کشور که با هدف درخواست برای استعفای وی صورت می‌گیرد، در مناطق مختلف مستقر کرده است.

به رغم معذرت‌خواهی این مقام کره‌جنوبی در رابطه با اختلاس که از تلویزیون پخش شد، انتظار می‌رود ۴۰ هزار تظاهر کننده در مرکز سئول به راهپیمایی بپردازند. وی در این مصاحبه توافق کرده تا تحقیقاتی رسمی‌ در زمینه اتهام‌های فساد مالی انجام گیرد.

پلیس، تظاهرکنندگان را از پیاده‌روی در خیابان‌ها منع کرده و اعلام کرده که چنین امری موجب بروز ترافیک خواهد شد. اما ممکن است که تظاهرکنندگان راه خود را به سمت کاخ آبی ریاست‌جمهوری این کشور که حدود ۲۰ هزار افسر پلیس در آن مستقر هستند،‌ ادامه دهند.

پارک در یک سخنرانی عمومی تلویزیونی گفت که رسوایی مربوط به «چوی سون سیل»، مشاور باسابقه او «تقصیر وی بوده» اما گزارش‌ها در رابطه با ارتباط وی و چوی با یک گروه مذهبی را رد کرده است.

تحقیقی رسمی در رابطه با اتهام‌های وارده به چوی در جریان است. گفته شده که چوی از روابط نزدیک با پارک برای متقاعد کردن مقام‌های محلی به کمک مالی و پرداخت گسترده مالی به موسسات غیر انتفاعی مشکوک که بعدها برای مقاصد شخصی مورد استفاده قرار داده، سوءاستفاده کرده است.

چوی به طور رسمی در روز پنجشنبه به جرم اختلاس و سوء‌استفاده از قدرت بازداشت شده است،‌ اما خشم عمومی به طور کلی روی اتهام‌ها در رابطه با دخالت وی در امور دولتی و دسترسی به اسناد محرمانه متمرکز است.

 

 

کد خبر : ۴۲۵۸۷۶