خبرگزاری کار ایران

کیم جونگ اون:‌

آمریکا را به خاکستر تبدیل می‌کنیم

رهبر کره‌شمالی تهدید کرد که آمریکا را نابود خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس، «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی با تاکید بر نفرت کشورش از آمریکا گفت که در نهایت «حقیقت» را در رابطه با نزاع نیم قرن اخیر با این کشور بیان خواهد کرد.

وی همچنین در یادداشتی که در یک روزنامه دولتی کره‌شمالی چاپ شد، «استاندارد‌های دوگانه» و «اقدام‌های ناعادلانه» آمریکا را محکوم کرد.

این یادداشت که با عنوان «حقیقت پشت تحریم‌های علیه کره‌شمالی» منتشر شده،‌ بر نگرانی‌های «رهبر ارشد کره‌شمالی» در رابطه با وجهه کشورش در سراسر جهان تاکید دارد.

کیم تحریم‌های جاری علیه کره‌شمالی به واسطه آزمایش‌های موشکی‌ این کشور را محکوم کرده است و گفته که «انتقام نهایی»‌ را از آمریکا خواهد گرفت.

وی در این یادداشت نوشته است: «پس از پایان جنگ سرد، آمریکا سیاستی را در رابطه با عدم همکاری با کره‌شمالی در پیش گرفته است و این رویکرد تا زمانی که پیونگ‌یانگ پرچم سوسیالیسم را پایین بیاورد، ادامه خواهد داشت.»

رهبر کره‌شمالی افزود: «آن‌ها هیچ تردید اخلاقی‌ و نگرانی‌ در رابطه با عنوان کردن اتهام‌هایی چون «محور شرارت» و «حمله‌های اتمی پیشگیرانه» ندارند.»

وی گفت که جهان به طور ناعادلانه و ظالمانه در حال واکنش نشان دادن به آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی است.

کیم تصریح کرد: «برای آزمایش‌های اتمی، موشک‌های بالستیک و پرتاب‌های ماهواره، نیروهای متخاصم به رهبری آمریکا، اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشور‌هایی که خود را توسعه یافته معرفی می‌کنند و تا کنون بارها خود اقدام به چنین آزمایش‌ها و پرتاب‌هایی کرده‌اند باید مقصر شناخته شوند. هیچ بند و مصوبه‌ای در حقوق بین‌الملل اعلام نمی‌کند که چنین اقدام‌هایی باید به عنوان «تهدید صلح»‌ تلقی شده و محدود شوند. به طور حتم، این استاندارد‌های دوگانه از شدت بالایی برخوردار بوده و غیرمعقول و ناعادلانه است.»

وی درخواست و ابراز نگرانی خود را با اعلان جنگ به آمریکا و کره‌جنوبی به پایان رساند و قول داد که اگر بر سر راهش بایستند،‌ آن‌ها را نابود خواهد کرد.   

 

 

کد خبر : ۴۲۵۹۴۲