خبرگزاری کار ایران

ارتش هند کشمیر را بمباران کرد

بمباران منطقه کشمیر توسط ارتش هند منجر به کشته‌شدن سه تن و زخمی شدن پنج تن دیگر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های پاکستانی، امروز – دوشنبه -  اعلام کردند که در تنش‌های مرزی در منطقه کشمیر به واسطه بمباران منطقه از سوی نیروهای ارتش هند، سه تن کشته شده و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

از زمان کشته شدن یک مبارز جوان کشمیری از سوی نیروهای امنیتی در ماه جولای، تنش‌ها در این منطقه بالا گرفته است. در پی این حادثه ماه‌ها اعتراض و تظاهرات در منطقه رخ داده که تا کنون جان بیش از ۸۰ تن را گرفته است.

«سردار زیشان نصار» یک مقام پاکستانی با تایید شمار کشته‌شدگان و زخمی‌ها گفت: «بمباران شدید در منطقه ناکیال از صبح امروز ادامه دارد.»

نصار نیروهای امنیتی هند را به هدف قرار دادن شهروندان در بمباران مناطق مناقشه‌برانگیز مرزی متهم کرده است.

این بمباران همچنین در دره نیلوم در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان به وقوع پیوسته و یک خودرو در نزدیکی روستای دنجار منفجر شده و سه تن به واسطه این انفجار زخمی شده‌اند.

ارتش هند اعلام کرده که در پاسخ به حمله‌های پاکستان در منطقه پونچ در صبح امروز این بمباران را آغاز کرده اما در رابطه با تلفات احتمالی اظهارنظری نکرده است.

یک سخنگوی نیروهای دفاعی پاکستانی گفت که این نیروها خمپاره‌های ۱۲۰ و ۸۲ میلیمتری به اهدافی در این مناطق مرزی شلیک کرده است. گفته می‌شود که این اهداف شامل پست‌های هندی و مناطق شهری می‌شود.

کد خبر : ۴۲۶۶۷۲