خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

ترامپ مواضع خود در قبال آلمان را روشن کند

وزیر خارجه آلمان با اشاره به پیروزی کاندیدای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خواستار پاسخ‌ شفاف به مواضع پیشین وی در قبال برلین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه یویونیوز، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان پس از اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» با حضور در نشستی خبری اعلام کرد:  باید نتیجه انتخابات را بپذیریم. از نظر من کارزار انتخاباتی تمام شده است. در طول روند انتخاباتی چندین بار نگران شده بودم. اما ترامپ گفته است که من رئیس جمهوری تمام ملت آمریکا هستم. اما به نظرم وظیفه اصلی او بهبود شکاف میان جامعه آمریکا است.

وی ادامه داد: «به نظرم مهمترین وظیفه ترامپ تحقق شعارهای انتخاباتی به خصوص در محور اقتصادی است. او نه تنها در برابر اروپا بلکه در مورد آلمان هم سخنان متناقض به کار برده بود. انتظار می‌رفت که سطح روابط کمرنگ شود اما من می‌خواهم یادآوری کنم که هنوز تقاضای دو سوی آتلانتیک وجود دارد و ما هزاران توافق دیگر با اروپایی‌ها داریم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری فدرال آلمان با اشاره به وجود پرسش‌های فراوان پس از روی کار آمدن ترامپ گفت: «به عنوان یک آلمانی باید بگویم که درس‌های بزرگی از آمریکایی‌ها گرفته‌ایم. به هر حال با روی کار آمدن ترامپ پرسش‌های زیادی به وجود آمده و باید به آنها پاسخ داده شود. لذا برگزاری گفت‌وگوها را خواستاریم و معتقد به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی هستیم.»

کد خبر : ۴۲۷۳۹۱