خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری فیلیپین:

در مقایسه با ترامپ، مولکولی بیش نیستم

رئیس‌جمهوری فیلیپین گفت که در مقایسه با رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا مولکولی بیش نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهوری فیلیپین، گفته است که در مقایسه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا،‌ «مولوکول کوچکی»‌بیش نیست.

وی که به واسطه اظهارات انتقادی‌اش نسبت به «باراک اوباما»‌ رئیس‌جمهوری آمریکا شناخته شده است، پیروزی ترامپ را تحسین کرد.

دوترته در مصاحبه خود گفت: «‌من تنها یک مولکول در این سیاره هستم. ترامپ هم‌اینک رئیس‌جمهوری قدرتمند‌ترین کشور جهان است. من تنها رئیس‌جمهوری کشوری هستم که به سختی برای ماندن روی آب شنا می‌کند.»

بر اساس گفته دوترته، ترامپ نیز مانند او «اشتیاق فراوانی به خدمت» به مردم کشورش دارد.

این رهبر فیلیپینی، همچنین اظهار اطمینان کرده که واشنگتن تحت رهبری رئیس‌جمهوری جدید «دوست»‌ و «متحد» واشنتگتن باقی بماند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه توافق‌های دوجانبه میان دو کشور مورد احترام باشد.

وی تاکید کرد: «احترام باید در همه موارد و مسائل باقی بماند و این موضوع هر دو کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این احترام باید شامل معاهداتی که ما به امضا رسانده‌ایم و دیگر توافقنامه‌ها باشد و همه این موضوع‌ها باید رعایت شود.»

دوترته همچنین پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ در رقابت‌های ریاست‌جمهوری در روز چهارشنبه با تبریک به وی گفت: «‌امیدوارم که عمرتان دراز باشد.»

وی افزود: «‌ما هر دو تمایل داریم تا قسم یاد کنیم. ما هردو دوست داریم نفرین کنیم. من دوست ندارم حالا که ترامپ بر سرکار است، به مبارزه و نزاع بپردازم.»

دوترته پیش از این توقف رزمایش‌های نظامی میان نیروهای فیلیپینی و آمریکایی را  خواستار شده بود اما اندکی بعد موضع خود را تلطیف کرد.

 

 

کد خبر : ۴۲۸۱۲۰